וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוזיבן סאט1 של חיים סבן חזרה לשוק

מיכל רמתי

1.2.2006 / 12:45

אקסל שפרינגר ביטלה את רכישת פרוזיבן סאט1 ב-2.47 מיליארד יורו

המו"לית אקסל שפרינגר הודיעה על ביטול עסקת הרכישה של ענקית המדיה הגרמנית פרוזיבן סאט1 (סימול PSM.DE) מידי חיים סבן ב-2.47 מיליארד יורו. ההודעה אינה מפתיעה על רקע פסילת העסקה על ידי שני רגולטורים גרמנים בשבועות האחרונים - רשות ההגבלים העסקיים והגוף המפקח על תחום המדיה בגרמניה.

"ערעור או בקשה לאישור ממשלתי מיוחד מאחד משרי הממשלה היה כרוך בסיכונים לא רצויים עבור כל הצדדים המעורבים", מסרה שפרינגר בהצהרה. הוויתור על העסקה ימנע משפרינגר את שאיפתה להתחרות בתאגיד ברטלסמן הגרמני גם בתחום הטלוויזיה, אך לפי דיווחים בעבר בכוונתה להמשיך בנסיונות ההתרחבות שלה מחוץ לגבולות גרמניה.

מניית פרוזיבן סאט1 מתחזקת במסחר היום ב-4.1% על רקע הערכות כי נפילת העסקה תפתח את הדלת בפני רוכשים אפשריים אחרים, ואולי אף יתקיים מאבק על החברה, שיעלה את מחירה. מספר חברות זרות כבר הביעו עניין ברכישת פרוזיבן סאט1 בשבועות האחרונים, על רקע הערכות כי העסקה עם שפרינגר לא תצא אל הפועל. NBC יוניברסל של ג'נרל אלקטריק התעניינה ברכישת ערוץ הדגל "פרוזיבן" של החברה, והודיעה כי היא עוקבת אחר המצב הכללי של עסקת פרוזיבן סאט1.

גם חברת המדיה הצרפתית TF1 כבר הביעה עניין, וכן SBS ברודקסטינג, חברת המדיה השנייה בגודלה באירופה, וחברת הטלוויזיה בתשלום הגרמנית פרמייר. כך לפי דיווחים בעיתונות הגרמנית בשבועות האחרונים.

פרוזיבן נרכשה על ידי סבן וקבוצת קרנות השקעה פרטיות ב-2003 במסגרת מכירת חיסול של קבוצת קירש, פושטת הרגל. לאחר מהלך התייעלות נמרץ שהוביל סבן בפרוזיבן, שיפרה קבוצת הטלוויזיה הגרמנית את מצבה הפיננסי והעסקי. באוגוסט, חתמה פרוזיבן על הסכם למכירתה לידי שפרינגר תמורת 2.47 מיליארד יורו (3.05 מיליארד דולר) במזומן ובמניות.

מכירת פרוזיבן היתה אמורה להיות ציון דרך בקריירת ההשקעות של סבן, שרכש נתח ראשון בפרוזיבן ב-7.5 יורו למניה, והיה מוכר אותה במחיר גבוה פי שלושה לו הייתה העסקה עם שפרינגר מתממשת.

שפרינגר הציעה לרכוש את מניות פרוזיבן במחיר של 23.37 יורו למניה. סבן סיפר בראיון לקובי מידן בכנס של משרד התקשורת בספטמבר, כי הרוויח 262% מההשקעה, בין היתר על רקע ניהול מוצלח של חברה כושלת. "ניהול גרוע הוחלף בניהול טוב", אמר סבן אז. "החלפנו את כל ההנהלה. הצלחנו להביא לגרמניה שיטות אמריקאיות שיכלו להיכשל או להצליח. הכל היה תלוי בביצוע - וזה נעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully