וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר הגיש לכנסת קיצוץ של 2.3 מיליארד ש' בלבד

הארץ

9.7.2001 / 7:34

זאת לעומת קיצוץ של 2.8 מיליארד שקל שאותו אישרה הממשלה לפני חודש; יתרת הקיצוץ תוגש לכנסת בחקיקה נפרדת

צבי זרחיה

משרד האוצר הגיש אתמול לאישור ועדת הכספים הצעה להעביר 1.9 מיליארד שקל מתקציביהם של משרדי הממשלה אל הרזרווה בתקציב, ובמקביל להעביר 2.3 מיליארד שקל מהרזרווה למערכת הביטחון.

לפני כחודש אישרה הממשלה העברה של 2.8 מיליארד שקל מתקציבי המשרדים השונים לתקציב מערכת הביטחון, למימון הבחירות לראשות הממשלה ועוד. משמעות ההצעה שהועברה אתמול לאישור ועדת הכספים היא כי משרד הביטחון לא יקבל בשלב ראשון את מלוא הסכום שאישרה הממשלה לפני כחודש, אלא רק חלק ניכר ממנו.

יתרת הסכום מותנית בהעברתה של הצעת חוק, שהאוצר מתכנן להעביר בכנסת, שבה יוצע, בין השאר, להקפיא את ההטבות במסגרת חוק משפחות ברוכות ילדים (שעלותן 300-240 מיליון שקל), ולחייב את רשות הרכבות והנמלים להקצות לממשלה סכום של 350 מיליון שקל.

בעוד שבועיים יוצאת הכנסת לפגרת הקיץ. בכנסת העריכו כי קיים ספק רב אם הצעת החוק הנוספת תתקבל בקריאה שנייה ושלישית בתקופה שנותרה עד לצאתם של הח"כים לחופשה.

האוצר גם העביר אתמול לאישור ועדת הכספים בקשה להעברת כספים למפלגות, בהיקף של כ-350 מיליון שקל. כספים אלו הובטחו לסיעות הקואליציה ולסיעות אחרות לפני 3 חודשים, בעת ההצבעה על תקציב המדינה לשנת 2001 בקריאה שנייה ושלישית.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), הבהיר כי הוא ידחה את ההצבעות על העברות הכספים למשרד הביטחון ולמפלגות, עד שמשרד האוצר ימלא את כל התחייבויותיו להעברת כספים ליעדים שונים.

ליצמן, שעיין בבקשות, גילה כי חסר סכום של 11 מיליון שקל שהובטח לסמינרים לבנות "בית יעקב" המקורבים ליהדות התורה, למרות שהבקשה כוללת הקצאת סכום דומה לסמינרים לבנות. הוא דרש כי האוצר יעביר את הסכום לפני ההצבעה בוועדה על הסטת התקציבים לביטחון.

מחלוקת הכספים מתברר כי למשרד החינוך ולמשרד העבודה והרווחה יועברו 160 מיליון שקל. העברה זו כוללת, בין היתר, 7 מיליון עבור ארגונים ציוניים ארציים; 7 מיליון עבור הסעות בחינוך העצמאי; 9 מיליון שקל עבור 2,500 שעות לימוד לחינוך העצמאי; ו-25.5 מיליון שקל עבור פעולות החינוך העצמאי.

בנוסף יועברו גם 11 מיליון שקל עבור סמינרים במגזר החרדי; 8 מיליון שקל לגרעינים תורניים; מיליון שקל לתמיכות למינהל החינוך הדתי; 9 מיליון שקל לשעות לימוד למגזר הממלכתי-דתי; 31.5 מיליון שקל עבור פעולות תרבות לחרדים; 30 מיליון שקל עבור תלמידים חרדים בפנימיות; ו-18 מיליון שקל לפנימיות במשרד העבודה והרווחה. למשרד הדתות יועברו 118 מיליון שקל, מתוכם 18 מיליון שקל לנושאים הקשורים במפד"ל, בעניין תמיכות בישיבות גבוהות. למשרד הביטחון יועברו 14 מיליון שקל לישיבות הסדר, על פי סיכום עם המפלגות הדתיות והחרדיות. לחטיבה להתיישבות בסוכנות היהודית יועברו 54.781 מיליון שקל עבור יישובים בשטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully