וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום לא יאשר את חבילת הסרטים של הכבלים אם זו תפגע במנויים ותיקים

הארץ

9.7.2001 / 7:55

ערוצי זהב היתה אמורה היום להשיק את הערוצים החדשים; ברשות ההגבלים מעוניינים לבדוק אם יש בכך הסדר כובל האסור על פי החוק

מאת אורה קורן

הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, החל לבדוק את תוכנית חברות הכבלים לשידור משותף של חבילת ערוצי הסרטים (סינמה 2,1 ו-3). שטרום צפוי שלא לאשר את ההסדר אם יתברר שהוא פוגע במנויים ותיקים, המקבלים סרטים במסגרת החבילה הבסיסית (ערוץ 4).

חברת ערוצי זהב תיכננה להודיע היום על השקת תוכניתה לשידור באמצעות מקבצי ערוצים חדשים, הנבדלים מחבילת הערוצים הבסיסית המוצעת כיום לצרכנים. ערוצי הסרטים נחשבים לחלק האטרקטיווי בשידורים.

ערוצי הסרטים יהיו משותפים לשלושת חברות הכבלים, ערוצי זהב, תבל ומת"ב, בהסדר דומה להסדר הישן עם חברת ICP שרכשה את הסרטים עבורן. השידורים במקבצי ערוצים הם אמצעי התחרות העיקרי של הכבלים בחברת הלוויין.

במסגרת המקבצים אמורות שלוש חברות הכבלים להציע בתשלום ערוצי סרטים שישודרו בכולן. ברשות ההגבלים מעוניינים לבדוק אם יש בכך הסדר כובל האסור על פי החוק, ואם ההסדר החדש ישנה לרעה את מצבם של מנויים ותיקים.

אם תהיה סבירות גבוהה שההסדר יפגע במנויים הוותיקים, ייתכן שהרשות לא תאשר אותו. הפגיעה תהיה בכך שהמנויים יחויבו בתשלום נוסף עבור סרטים שייתכן והיו ניתנים להם במסגרת החבילה הקיימת (ערוץ 4).

לצורך קבלת האישור לשידור הסרטים בחבילות הערוצים המשותפים נזקקות החברות לאישור המועצה לשידורי כבלים ולוויין, שהתנתה את אישורה באישור הממונה על ההגבלים העסקיים. המועצה אף קבעה לפני כחודש שערוצי הכבלים בתשלום יוצאו למכירה לחברת הלוויין, YES.

בנוסף הודיעה המועצה שהיא מתנה את האישור גם בוויתור על הבעלות העקיפה בערוצים 6,5 ו-8. אמנם על פי הסדר ICP מ-96' מופעלים ערוצים אלה על ידי מפעילים עצמאיים, אך בפועל נהנות החברות מהשפעה רבה מאוד על הנעשה בהם; הן מחזיקות בזכויות השידור של התכנים המשודרים בערוצים, ויכולות להגביל את התקשרות המפעילים לרוכשי תוכן אחרים. מקורבים למגעים בעניין אמרו שחברות הכבלים "שכחו" לבקש את אישור הממונה על ההגבלים להסדר. עד כה לא הגישו החברות בקשה רשמית לאישור מהממונה.

מקורות בחברות הכבלים אמרו שהממונה החליט לבחון פעם נוספת את עמדתו, ולפיכך נדחתה מסיבת העיתונאים שלהן להשקת שידורי חבילות הערוצים (הטירינג), שתוכננה להיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully