וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישמן קובע תו מחיר חדש לעסקי כבלים: שווי של 500 דולר למנוי

הארץ

9.7.2001 / 7:44

כך עולה מהמו"מ שמנהלת ערוצי זהב לרכישת חברות תשתיות הכבלים באריאל כבלתק. זאת בהשוואה למחיר של 2,000 דולר למנוי ששילם לפני שנתיים

מאת אורה קורן

חברת ערוצי זהב שבשליטת אליעזר פישמן מנהלת מו"מ לרכישת חברת תשתיות הכבלים כבלטק הפועלת באריאל, תמורת 500 דולר למנוי. בעלי כבלטק, חנניה גיבשטיין, דורש 1,100 דולר למנוי. הצעות המחיר משקפות את הצניחה בשווי חברות הכבלים. כך לדוגמה, לפני כשנתיים רכש פישמן את חלקה של חברת עורק בערוצי זהב תמורת כ-2,000 דולר למנוי.

ראש העיר אריאל, רון נחמן, אישר את המידע ואמר כי המגעים הופסקו לאחר שלא הושגה הסכמה לגבי מחיר המנוי. מערוצי זהב נמסר כי המגעים נמשכים. לכבלטק, חברה בת של גילתק , מחוברים 6,000 בתי אב באריאל ובסביבתה. לפיכך, מדובר בעסקה בהיקף של 6.6-3 מיליון דולר. כבלטק רוכשת מערוצי זהב את התוכן לשידוריה תמורת 12 דולר למנוי.

לאחר שהעריך כי העסקה הגיעה למבוי סתום, פנה נחמן באחרונה לשר התקשורת, ראובן ריבלין, ולממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, בדרישה לכפות על חברות הכבלים, כתנאי למיזוג, את החובה לפעול גם בשטחים שמעבר לקו הירוק. נחמן אף ביקש לכפות עליהן לרכוש את כבלטק במסגרת מונופול הכבלים שייווצר.

באחרונה הגיש משרד עו"ד רוגל, לוי וקאופמן למשרד התקשורת התנגדות למיזוג חברות הכבלים בשם עיריית אריאל. עו"ד גלעד רוגל כתב בפנייתו כי יש לחייב את מונופול הכבלים להעניק שירותים לכל אזרחי ישראל, מכוח חובתו של מונופול שלא להפלות בין צרכנים.

"ראוי כי החברות המתמזגות וכבלטק יופעלו תחת גוף עסקי אחד, שיספק שירותי טלוויזיה בכבלים לכלל התושבים", הוסיף רוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully