וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הכבלים קומקסט הציעה 58 מיליארד דולר עבור חטיבת הכבלים בפס רחב של AT&T

רונן סרברניק

9.7.2001 / 8:53

החברה הציעה לרכוש את החטיבה ב-44.5 מיליארד דולר במניות ו-13.5 מיליארד באג"ח, מחצית הסכום אותו השקיעה AT&T בהקמתה

חברת הכבלים קומקסט (סימול CMCSK) הציעה אתמול לרכוש את זרוע הכבלים של AT&T (סימול T) עבור 44.5 מיליארד דולר במניות ועוד 13.5 מיליארד דולר באג"ח.

ההצעה מגיעה לאחר חודשים של פעילות מאחורי הקלעים, במהלכה קומקסט ניסתה לרכוש את AT&T ברודבנד. ההצעה נמסרה אתמול ליו"ר ומנכ"ל AT&T, סי.מייקל ארמסטרונג. הרכישה, במידה ותבוצע, תיצור את חברת הכבלים גדולה בעולם.

AT&T, שנאבקה לאחרונה עם ירידה בהכנסות, גידול עז בחובותיה ותחרות קשה, נמצאת במהלך מעבר ל-4 חברות נפרדות: סלולר, פס רחב, שירותים עסקיים ושיחות טלפון ארוכות טווח. קבוצת AT&T וויירלס (סימול AWE) תיפרד היום מהחברה האם באופן רשמי.

אתמול בערב מסרה דוברת AT&T שלחברה אין כרגע תוכנית למכור את חטיבת הפס רחב, אך הוסיפה כי תשקול את ההצעה לעומת האפשרויות האחרות ותבחר את האופציה העדיפה ביותר לבעלי המניות.

קומקסט, חברת הכבלים השלישית בגודלה בארה"ב, נשלטת ע"י משפחת רוברטס. החברה הפסידה במאבק על רכישת קבוצת מדיה וואן ל-AT&T בשנת 1999. AT&T הוציאה יותר מ-100 מיליארד דולר על רכישת מדיה וואן, ומוקדם יותר על חברת טלקומיוניקיישנס. כעת מציעה קומקסט לרכוש את כל האימפריה במחצית הסכום.

קומקסט מציעה הנפקת 1.0525 מיליארד מניות בשווי כולל של 44.5 מיליארד דולר. מכיוון שזרוע הכבלים של AT&T היא אינה חברה ציבורית ושוויה מוערך ע"י אנליסטים. החברה כיום מוערכת ב-37.6 מיליארד דולר. בנוסף, הציעה קומקסט אג"ח בשווי של 13.5 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully