וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ECI מאבדת כ-2% לאחר פרסום הדו"חות

אסף רותם

2.2.2006 / 23:16

אי.סי.איי עקפה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה ועמדה בהן בשורת הרווח. צ'ק פוינט מאבדת עוד 1.2%; ריט נופלת ב-13%


בוול סטריט נפתח יום המסחר בירידות שערים מתונות. מדד נאסד"ק ומדד דאו ג'ונס מאבדים כל אחד כ-0.3% מערכם. בקרב המניות הישראליות מאבדת אי.סי.איי 1.9% לאחר שפירסמה את תוצאותיה ברבעון הרביעי. ריט טכנולוגיות נופלת כ-13% לאחר שדיווחה על ירידה קלה בהכנסות לעומת הרבעון הקודם. ריט גם הודיעה כי אינה יכולה להעריך את היקף הכנסותיה ב-2006. צ'ק פוינט מאבדת עוד 1.2%.

סקירת טרום מסחר

בוול סטריט מצביעים לפי שעה החוזים העתידיים על ירידות של עד 0.4% במדדי המניות המובילים בפתיחת יום המסחר הלפני אחרון של השבוע. זאת, כשברקע עלייה במתיחות סביב תוכנית הגרעין האיראנית. נתונים בנוגע למכירות חודש ינואר, שיפרסמו כמה מרשתות השיווק הגדולות בארצות הברית, עשויים גם הם להשפיע על מגמת המסחר היומית בשווקים.

אתמול הסתיים המסחר בעליות שערים, בעזרת דו"חות חזקים של יצרנית המטוסים בואינג וירידה של 2% במחירי הנפט הגולמי. היום יורד מחיר הנפט ב-2 סנט ל-66.54 דולר לחבית.

מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית תתכנס היום בווינה לישיבה מיוחדת בנושא תוכנית הגרעין האיראנית. על פי ההערכות, יוחלט בתום הישיבה, שתימשך בין יום ליומיים, על העברת סוגיית הגרעין האיראנית לטיפול מועצת הביטחון של האו"ם.

בגזרה המקרו כלכלית יפורסמו היום נתוני האבטלה השבועיים, שצפויים על פי האנליסטים, להצביע על עלייה של 12 אלף במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה, שהוגשו בשבוע שעבר. זאת, בהמשך לעלייה של 11 אלף תביעות שנרשמה שבוע אחד קודם לכן.

נתון נוסף שיפורסם לפני הפתיחה צפוי להצביע על המשך השיפור בפריון העבודה בארצות הברית. בוול סטריט מעריכים בממוצע, כי פריון העבודה עלה בחודשים אוקטובר-דצמבר ב-1.7%, בהמשך לעלייה של 4.7% שנרשמה בחודשים יולי-ספטמבר 2005. במקביל, צפויה עלייה של 2.8% בעלות יחידת תעסוקה.

בקרב המניות הישראליות תיסחר אי.סי.איי על רקע פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי. בשורה העליונה, עקפה החברה את ממוצע התחזיות בשוק עם צמיחה של 21% בהכנסות ל-169.1 מיליון דולר. בשורה התחתונה, עמדה אי.סי.איי בציפיות עם רווח פרופורמה של 8 סנטים למניה. הרווח הנקי הסתכם ב-7.6 מיליון דולר.

אי.סי.איי אינה נוהגת לפרסם תחזיות ספציפיות לעתיד, אולם בחברה חזרו היום על התחזית הכללית, שלפיה הכנסותיה ב-2006 יגדלו בשיעור גבוה יותר משיעור הצמיחה במגזר ציוד התקשורת כולו. בהנהלת החברה הוסיפו, כי הערכות השונות של חברות המחקר מדברות על צמיחה של 10%-2% בשוק כולו. כך, שניתן כנראה להניח, כי אי.סי.אי. תמשיך לצמוח בשיעור דו-ספרתי גם ב-2006. עם זאת, ברבעון הראשון של השנה מצפה החברה לירידה מסוימת בהכנסות וברווחים בהשוואה לרבעון האחרון, אולם באפריל תתחדש הצמיחה הרבעונית הרציפה עד לסוף השנה, הן בהכנסות והן ברווחים. בוול סטריט ציפו עד כה מהחברה בממוצע להכנסות של 163.5 מיליון דולר ברבעון הראשון, וכן להכנסות של 706.5 מיליון דולר ב-2006 כולה, אשר משקפות צמיחה 12.2%.

מרקורי הודיעה על השלמת רכישת חברת התוכנה הצ'כית Systinet Corporation תמורת 105 מיליון דולר במזומן, פחות מחודש לאחר הדיווח הראשוני על העסקה. סיסטינט היא הספקית המובילה בעולם של ארכיטקטורה מוכוונת שירות SOA ותוכנות לניהול מחזור החיים של מערך ה-IT (טכנולוגיות מידע) הארגוני.

אלביט מערכות, שבשליטת מיקי פדרמן, הודיעה כי תספק לצבא בלגיה צריחי ירי בלתי מאוישים בקוטר 30 מ"מ וכן ציוד אופטיקה המיועד ליחידות חיל רגלים משוריין וממוכן. אלביט מערכות תספק את הציוד בין השנים 2007 ל-2010. בחברה אמנם לא ציינו את היקף העסקה המדויק, אולם גורמים בשוק העריכו כי מדובר בעשרות מיליוני דולרים.

אלביט הדמיה, שבשליטת מוטי זיסר, דיווחה על כוונתה לגייס 135 מיליון דולר בהנפקת איגרות חוב לא המירות לגופים מוסדיים. איגרות החוב מיועדות לממן הקמה של פרויקטים נדל"ניים במדינה אסיאתית.

ספקית פתרונות הזיהוי האלקטרוניים והכרטיסים החכמים, סופרקום (SPCBF.OB), בלטה אתמול בזינוק של 18.3%, לאחר שהודיעה על מינויו של ראש ה-CIA לשעבר, ג'יימס וולסי, ליו"ר הדירקטוריון המייעץ לחברה. בבית ההשקעות אנטרברג דווקא הטילו ספק באשר לתפקודו כחבר דירקטוריון, כיוון שהוא משמש כיום כעורך דין המתמחה במשפט תאגידי ואינו מעורב מזה שנים באופן פעיל בממשל הפדרלי, ובמיוחד בתקופה שלאחר פיגועי ה-9 בספטמבר 2001. וולסי כיהן כראש ה-CIA בשנים 1995-1993.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully