וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות חדות

אסף רותם

2.2.2006 / 23:25

נאסד"ק איבד כ-1.3%. ECI איבדה כ-2% לאחר פרסום הדו"חות. ריט נפלה ב-13%. דאו ג'ונס איבד 0.9%

דו"חות מאכזבים של קומקאסט, חברת הכבלים הגדולה בעולם, ושל הקונגלומרט טייקו אינטרנשיונל, הוסיפו שמן למדורת הדו"חות המאכזבים הבוערת בוול סטריט, ומשכו את המדדים כלפי למטה: מדד נאסד"ק ירד ב-1.2% ל-2,281 נקודות ומדד דאו ג'ונס איבד 1% ל-10,851 נקודות. הירידות חבקו את כל המגזרים כמעט. לאחר דו"חות מאכזבים שפורסמו כבר מצד גוגל, ג'נרל אלקטריק וסיטיגרופ, התחושה היא כי השמות הגדולים לא "מספקים את הסחורה" בעונת הדו"חות הנוכחית. דוגמא נוספת לכך היוותה מניית אמזון, שנפלה ב-14% עקב החשש שהדו"חות אותם היא אמורה לחשוף לאחר הסגירה, יהיו מאכזבים.

בנוסף, מניות האנרגיה נסחרו בחולשה, לאחר שמחירה של חבית נפט נסחר בירידה של כ-2.5% ל-64.7 דולר. זאת, לאחר נפילה של כ-2% אתמול.

גם עלייה במתיחות סביב תוכנית הגרעין האיראנית תורמת למגמה השלילית, מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אמורה להחליט ביומיים הקרובים, על פי ההערכות, על העברת סוגיית הגרעין האיראנית לטיפול מועצת הביטחון של האו"ם.

בגזרה המקרו כלכלית, הצביעו נתוני האבטלה השבועיים על המשך התחזקותו של שוק העבודה האמריקאי. מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה, ירד בשבוע שעבר ב-11 אלף ל-273 אלף תביעות. זאת, למרות תחזיות כלכלנים לעלייה בהיקף של 12 אלף תביעות.

מנגד, הופתעו המשקיעים לרעה מירידה בפריון העבודה בארצות הברית. בוול סטריט העריכו בממוצע, כי פריון העבודה עלה בחודשים אוקטובר-דצמבר ב-1.7%, אולם בפועל נרשמה דווקא ירידה של 0.6%. בחודשים יולי-ספטמבר 2005 עלה הפריון בשיעור חד של 4.7%. במקביל, דווח על עלייה גבוהה מהצפוי של 3.5% בעלות העבודה. בוול סטריט ציפו בממוצע לעלייה של 2.8%.

הירידות החדות לא פוסחות גם על המניות הישראליות. לאחר עלייה של כ-12% מתחילת השנה, פירסמה יצרנית ציוד התקשורת אי.סי.איי את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי. בשורה העליונה, עקפה החברה את ממוצע התחזיות בשוק, עם צמיחה של 21% בהכנסות ל-169.1 מיליון דולר. בשורה התחתונה, עמדה אי.סי.איי בציפיות עם רווח פרופורמה של 8 סנט למניה. הרווח הנקי הסתכם ב-7.6 מיליון דולר. עם זאת, מניית אי.סי.איי הגיבה לחדשות בירידה של 2% ל-8.2 דולרים.

אי.סי.איי אינה נוהגת לפרסם תחזיות ספציפיות לעתיד, אולם בחברה חזרו היום על התחזית הכללית, שלפיה הכנסותיה ב-2006 יגדלו בשיעור גבוה יותר משיעור הצמיחה במגזר ציוד התקשורת כולו, שיעמוד על 10%-2%. ברבעון הראשון של השנה מצפה החברה לירידה מסוימת בהכנסות וברווחים בהשוואה לרבעון האחרון, אולם באפריל תתחדש הצמיחה הרבעונית הרציפה עד לסוף השנה, הן בהכנסות והן ברווחים. בוול סטריט ציפו בממוצע עד כה מהחברה להכנסות של 163.5 מיליון דולר ברבעון הראשון, וכן להכנסות של 706.5 מיליון דולר ב-2006 כולה, אשר משקפות צמיחה 12.2%.

מרקורי הודיעה על השלמת רכישת חברת התוכנה הצ'כית Systinet Corporation תמורת 105 מיליון דולר במזומן, פחות מחודש לאחר הדיווח הראשוני על העסקה. סיסטינט היא הספקית המובילה בעולם של ארכיטקטורה מוכוונת שירות SOA ותוכנות לניהול מחזור החיים של מערך ה-IT (טכנולוגיות מידע) הארגוני. מניית מרקורי ירדה ב-2% ל-34.4 דולר.

ריט טכנולוגיות, המתמחה בפיתוח פתרונות משולבי חומרה ותוכנה לניהול רשתות תקשורת, דיווחה על גידול של 25% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ל-7.1 מיליון דולר ועל רווח של 225 אלף דולר. אולם בהשוואה לרבעון שקדם לו נרשמה ירידה, הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. ריט אף הוסיפה, כי לאור התנודתיות בעסקי מפעילות הטלקום, היא מתקשה לספק תחזית בנוגע למכירותיה העתידיות. בתגובה, איבדה המניה 13.2% ל-2.1 דולרים, לשפל של יותר משנה, לאחר שנותרה כמעט ללא שינוי מאז סוף דצמבר 2004.

סרגון השלימה פרישת פתרונות תקשורת מתוצרתה ברשת האלחוטית של חברת נקסט-ווב, המספקת שירותי אינטרנט ברחבי מדינת קליפורניה. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום. סרגון הגיבה בעלייה של 4.4% ל-4.8 דולרים.

ספקית פתרונות הזיהוי האלקטרוניים והכרטיסים החכמים, סופרקום, בלטה אתמול בזינוק של 18.3%, לאחר שהודיעה על מינויו של ראש ה-CIA לשעבר, ג'יימס וולסי, ליו"ר הדירקטוריון המייעץ לחברה. היום עשתה המניה את הדרך ההפוכה וירדה ב-9.1% למחיר של דולר אחד. בבית ההשקעות אנטרברג דווקא הטילו ספק באשר לתפקודו של וולסי כחבר דירקטוריון, כיוון שהוא משמש כיום כעורך דין המתמחה במשפט תאגידי ואינו מעורב מזה שנים באופן פעיל בממשל הפדרלי, במיוחד בתקופה שלאחר פיגועי ה-11 בספטמבר 2001. וולסי כיהן כראש ה-CIA בשנים 1995-1993.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully