וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק איבד השבוע 1.8%

עומרי כהן

3.2.2006 / 23:42

אי.סי.איי עלתה 2.8% בתגובה להעלאת המלצה; צ'ק פוינט השלימה ירידה שבועית של כ-7%, טבע איבדה 2.7% והשלימה ירידה של 4.6% בשלושה ימים

ירידה מפתיעה בשיעור האבטלה ומשכורות גבוהות ששולמו לעובדים הגבירו היום את החששות בוול סטריט מפני העלאות נוספות של הריבית בארה"ב. בתגובה רשמו מדדי המניות יום שני ברציפות של ירידות שערים לא מבוטלות.

מדד נאסד"ק ירד ב-0.8% ל-2,262 נקודות ומדד דאו ג'ונס איבד 0.5% ל-10,793 נקודות. אתמול ירדו המדדים ביותר מ-1% כל אחד, על רקע אכזבה מתוצאות הרבעוניות של ענקיות שוק כדוגמת חברת הכבלים הגדולה בעולם קומקאסט והקונגלומרט טייקו אינטרנשיונל. בשבוע כולו ירד נאסד"ק ב-1.8% ואילו דאו ג'ונס איבד 1%. שבוע קודם לכן הוסיפו שני המדדים 2.5% ו-2.3% בהתאמה.

בגזרה המקרו כלכלית פורסמו היום נתוני התעסוקה לחודש ינואר בארה"ב, ואלו הצביעו על מספר נמוך מהצפוי של משרות חדשות שנוספו למשק האמריקני (בנטרול המגזר החקלאי). בחודש שעבר נוספו למשק האמריקני 193 אלף משרות חדשות - נמוך מהתחזיות לתוספת של 250 אלף משרות, אולם עדיין נתון גבוה בפני עצמו. בנוסף, הצביעו נתונים מעודכנים כי בחודשיים האחרונים של 2005 נוספו 81 אלף משרות יותר ממה שדווח עד כה.

במקביל, ירד שיעור הבלתי מועסקים בארה"ב בחודש שעבר במפתיע, מ-4.9% ל-4.7%, למרות התחזיות כי יישאר ללא שינוי. זהו שיעור האבטלה הנמוך ביותר שנרשם בארה"ב מאז יולי 2001. השכר הממוצע לשעה עלה ב-0.4%, בהמשך לעלייה בשיעור דומה בחודש דצמבר. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.3%.

השבוע העלה הבנק הפדרלי המרכזי את הריבית בארה"ב ברבע אחוז ל-4.5%, ועל רקע הנתונים הנוכחיים, מעריך השוק בסבירות של 90% כי הפד יעלה את הריבית ברבע אחוז נוסף בסוף מארס, כדי לשמור על יציבות בצמיחה ולמנוע התפרצות אינפלציונית. כך לפחות עולה היום מהמסחר בחוזים עתידיים על הריבית. הסבירות להעלאה נוספת של הריבית במאי לשיעור של 5% עלתה לרמה של 35%, לעומת סבירות אפס שכך אכן יקרה, שהשתקפה מהחוזים רק לפני שבוע.

בקרב המניות הישראליות, איבדה מניית אורכית 3.5% ל-27.6 דולר והשלימה נפילה דו-יומית של כ-9%. בתחילת השבוע השלימה אורכית טיפוס חודשי של כ-35%, תוך שהיא רושמת עלייה יומית של כ-10% במחזור גבוה פי 3.5 מהמחזור הממוצע בשלושת החודשים האחרונים. הסיבה לזינוק אז לא לגמרי ברורה, אולם ייתכן שהיתה קשורה לשמועות בשוק בנוגע לזכייה אפשרית בלקוח חדש. כך שבמקביל, ייתכן שהירידות ביומיים האחרונים נובעות מציפיות שבינתיים לא התממשו.

צ’ק פוינט איבדה 1% ל-20.9 דולר והשלימה ירידה של כ-7% מתחילת השבוע. זאת, לאחר שהחברה התקשתה להלהיב את המשקיעים עם תוצאותיה ברבעון הרביעי של 2005 ועם התחזיות שסיפקה לרבעון הראשון של 2006 ולשנה כולה.

אם סיסטמס, שפירסמה את תוצאותיה הרבעוניות כבר לפני למעלה משבוע, איבדה מאז כ-18% מערכה ונפלה לשפל של כארבעה חודשים. היום היא הוסיפה 0.6% ל-27.9 דולר.

טבע איבדה 2.7% ל-40.7 דולר והשלימה ירידה תלת-יומית של 4.6%, מאז שילמה לבעלי אייווקס את תמורת עסקת הרכישה במזומן ובמניות, ויצרה כנראה לחץ של מוכרים בשוק. במקביל, דיווחה היום אחת ממתחרותיה הגדולות של טבע בשוק התרופות הגנריות בארה"ב, מיילן, על תוצאות כספיות טובות מהצפוי, ברבעון שהסתיים בדצמבר.

נייס עלתה אתמול ב-3.2%, לאחר שבנק אוף אמריקה החל לסקר את פעילותה של החברה עם המלצת "קנייה" למניה, וצירף לה מחיר יעד של 60 דולר. היום היא איבדה 0.9% ל-53.4 דולר.

לאחר עלייה של כמעט 12% מתחילת השנה, איבדה אתמול יצרנית ציוד התקשורת, אי.סי.איי, 2% מערכה, למרות שהחברה דיווחה על הכנסות גבוהות מתחזיות האנליסטים ועל רווחים בהתאם לציפיות. אולם היום חזרה המניה להתחזק והוסיפה 2.8% ל-8.4 דולרים, לאחר שבנק ההשקעות השווייצי UBS העלה את המלצתו למניה, מ"נייטרלי" ל"קנייה", וצירף מחיר יעד של 10.5 דולרים. באוסקר גרוס חזרו על המלצת "החזק" למניה עם מחיר יעד של 9 דולרים.

בית ההשקעות ויליאם בלייר החל לסקר את איתוראן בהמלצת "תשואת יתר", אולם המניה ירדה ב-0.3% ל-18 דולר. שלשום העלה UBS את מחיר היעד שלו לאיתוראן מ-19 ל-22 דולר וחזר על המלצת "קנייה" למניה.

בית ההשקעות סאן-טראסט החל לסקר את ורינט בהמלצת "קנייה". המניה עלתה ב-0.5% ל-37.1 דולר. ריט טכנולוגיות, המתמחה בפיתוח פתרונות משולבי חומרה ותוכנה לניהול רשתות תקשורת, נפלה אתמול בכ-13% לשפל של יותר משנה, לאחר שדיווחה על ירידה ברווחים ובהכנסות ברבעון הרביעי לעומת הרבעון שקדם לו. החברה הוסיפה כי לאור התנודתיות בעסקי מפעילות הטלקום, היא מתקשה לספק תחזית בנוגע למכירותיה העתידיות. היום איבדה המניה עוד 6% ל-2 דולרים.

הבנק האמריקאי וולס פארגו רכש בחודשים האחרונים כ-293 אלף מניות נוספות של חברת לומניס והגדיל את שיעור האחזקות שלו בחברה הישראלית, מ-5.1% ל-5.9%. כמעט את כל המניות מחזיק וולס פארגו באמצעות החברה הבת לניהול תיקי השקעות, וולס קפיטל מנג'מנט. לומניס איבדה 0.8% ל-2.55 דולרים.

סרגון הגיבה אמש בעלייה של 4.4% לדיווח לפיו השלימה פרישה של פתרונות תקשורת מתוצרתה ברשת האלחוטית של חברת נקסט-ווב, המספקת שירותי אינטרנט ברחבי מדינת קליפורניה. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום. ביום שני לפני הפתיחה תפרסם סרגון את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי, ולקראת הפרסום היא הוסיפה עוד 1.2% ל-4.9 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully