וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת קחטן טרם מילאה את התנאים למימוש הסכם הליווי עם בנק דיסקונט בפרויקט דיזנגוף

אלי דניאל

9.7.2001 / 13:46

כך עולה מדו"חותיה של יוניקורן שהתפרסמו אתמול; הגירעון בהונה העצמי של יוניקורן הגיע לכ-63.7 מ' ש'; ככל הידוע, עד כה העמיד הבנק לפרויקט אשראי של למעלה מ-150 מ' ש'

עתידו של פרויקט דיזנגוף, שהיה אמור להיבנות ע"י חברת יוניקורן וחברת גרנד סנטר , הנמנות על קבוצת קחטן, עדיין לוט בערפל.

בחודש דצמבר 2000 חתמו יוניקורן וגרנד סנטר על הסכם ליווי פיננסי (פרויקט סגור) עם בנק דיסקונט , לפיו יממן הבנק את בניית הפרויקט כולו ויעמיד לשם כך מסגרת אשראי של 68 מיליון דולר (כולל מסגרת אשראי של 25 מיליון דולר בגין ערבות חוק המכר).

כמו כן, נקבע אז כי תוקפו של ההסכם מותנה בקיומם של מספר תנאים מוקדמים ומתלים (בהם השלמת רישום בעלויות לגבי חלק מהנכסים שגרנד סנטר נדרשה לשעבד לטובת בנק דיסקונט וכן תשלום מס רכוש), שהיו אמורים להתקיים עד ליום ה-30 באפריל 2001. אולם, בדו"חותיה של יוניקורן מצוין מפורשות כי התנאים המקדמיים טרם מולאו.

יצוין, כי על פי הסכם הליווי מחודש דצמבר 2000, התחייבו יוניקורן וגרנד סנטר להעביר לבנק דיסקונט, בתוך 12 חודשים (ובתנאים מסוימים בתוך 18 חודשים), היתר בנייה כדין בהיקף של 300%. עד כה, טרם הושג ההיתר המבוקש, כאשר התוכנית המאשרת את הגדלת זכויות הבנייה מ-250% ל-300% אושרה בוועדה המחוזית והופקדה להתנגדויות.

כזכור, שתי החברות שותפות בפרויקט שעתיד להיבנות בתל אביב (בקרן הרחובות דיזנגוף-פרישמן-אסתר המלכה), כאשר כל אחת מהשתיים מחזיקה במחצית מהזכויות. החזקותיה של יוניקורן בפרויקט נעשו באמצעות חברת טרנסגלובו (ישראל), בעוד שהחזקותיה של גרנד סנטר בפרויקט נעשו במישרין.

על פי התכנון, פרויקט דיזנגוף אמור לכלול 4 קומות מרתף לחניה (כ-300 מקומות חניה) ו-3 קומות מרתף למסחר. מעליהן, קומה מפולשת (בה יהיו בריכה ומועדון בריאות), ומעליה מגדל מגורים בין 18 קומות. מאז התחילו שתי החברות בבניית הפרויקט, התבצעו בו עבודות בנייה במרתפי החניון. מזה זמן הושהו עבודות הבנייה בפרויקט.

עד היום, השקיעה יוניקורן בפרויקט דיזנגוף כ-113 מיליון שקל, ואילו גרנד סנטר השקיעה בפרויקט כ-76.4 מיליון שקל. מרבית המימון נעשה עד כה באמצעות אשראי בנקאי שהוענק לחברות ע"י בנק דיסקונט (ככל הידוע העניק עד כה בנק דיסקונט אשראי של למעלה מ-150 מיליון שקל לפרויקט).

מצבה הפיננסי של יוניקורן הוא בכי רע, לאחר שהחברה נקלעה לגירעון בהון העצמי המסתכם ליום ה-31 במארס 2001 בכ-63.7 מיליון שקל. בשל גירעון זה הכלילו רואי החשבון של יוניקורן בדו"חותיה הערה, לפיה קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כ"עסק חי".

במהלך הרבעון הראשון של השנה רשמה יוניקורן הפסד של כ-8 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. כמו כן, בקופת המזומנים של יוניקורן היו, נכון לתום הרבעון הראשון, 4,000 שקל בלבד. בנוסף לכך לחברה השקעות ופקדונות לזמן קצר בהיקף של כ-4.4 מיליון שקל.

בשל מצבה הקשה של יוניקורן, החברה לא עמדה בכללי השימור של הבורסה (הון עצמי נמוך מחצי מיליון דולר), ולפיכך, החל מיום ה-22 באפריל 2001 הושעה המסחר במניות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully