וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דסק"ש מכרה 5% ממניות סלקום לגולדמן סאקס

ערן גבאי

5.2.2006 / 8:46

המכירה - לפי שווי חברה של 2.07 מיליארד דולר. דיסקונט השקעות תרשום רווח של 112 מיליון שקל בגין העסקה


דיסקונט השקעות הודיעה היום לבורסה כי היא התקשרה בהסכם למכירת 5% ממניות החברה הבת סלקום לחברת גולדמן סאקס בתמורה לסכום שייגזר משווי חברה לסלקום של 2.07 מיליארד דולר, ממנו יופחת סכום מסוים בגין דיווידנדים שהוכרזו ויוכרזו על ידי סלקום עד למועד השלמת העסקה. השלמת העסקה צפויה להתבצע במהלך הרבעון הראשון של 2006.

עם השלמת העסקה צפויה דסק"ש לרשום בגינה רווח נקי המוערך בשלב זה בכ-112 מיליון שקל. במסגרת ההסכם קיימת התחייבות של דסק"ש וגולדמן סאקס, בכפוף לתנאי השוק, לפעול לביצוע הנפקה ראשונה לציבור של מניות סלקום תוך 3 שנים ממועד השלמת העסקה.

כמו כן, התחייבו הצדדים שסלקום תאמץ מדיניות חלוקת דיווידנדים של פחות 75% מהרווח השנתי שלה לאחר מס בכל שנה קלנדרית, ובלבד שמשיכת הדיווידנדים לא תפגע לרעה בצרכי המזומנים של סלקום או בתוכניות שאושרו על ידי דירקטוריון החברה.

דסק"ש עשויה לבקש למכור נתחים נוספים מאחזקותיה בסלקום במהלך החודשים הקרובים, כך שהיא תשמור בידה לפחות 75% מהבעלות על חברת הסלולר. אי.די.בי רכשה את סלקום לפני כמה חודשים לפי שווי חברה של 2.1 מיליארד דולר ושילמה כ-1.34 מיליארד דולר בעבור כ-70% מהמניות.

סלקום חילקה לאחרונה דיווידנד בהיקף של 1.7 מיליארד שקל, לאחר שהנפיקה אג"ח בסכום דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully