וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מסד ואלטשולר שחם מצטרפים כחברים בבורסה לני"ע

אסף רותם

5.2.2006 / 11:40

ההון העצמי של בנק מסד עומד על כ-225 מיליון שקל, אלטשולר שחם מנהל כ-5 מיליארד שקל

בנק מסד ובית ההשקעות אלטשולר שחם מצטרפים כחברים בבורסה לניירות ערך בתל אביב, לאחר שדירקטוריון הבורסה אישר את מועמדותם.

לחבר בורסה יש גישה ישירה למסחר בבורסה. לגבי השקעות, משמעות הדבר היא שניתן לבצע פקודות בורסאיות ישירות דרכו, בניגוד למצב הקודם בו בית ההשקעות, המנהל את כספי הלקוחות, צריך היה לתת פקודה לבנק, שיבצע את הפקודה בחשבון הבנק של הלקוח. במילים אחרות, מדובר בעקיפת ההליך שהיה עד כה תלוי גם בבנק והוזלת עלות פקודות הביצוע.

בנק מסד הוקם בשנת 1927 על ידי "הסתדרות המורים". במהלך השנים, התפתח מסד והפך לבנק מסחרי. משנות ה-70 בנק מסד הוא מקבוצת בנק הפועלים. בנק מסד הינו בנק מסחרי, המציע שירותי עו"ש, ני"ע, תוכניות חיסכון, אשראי, קרנות השתלמות, קופות גמל, כרטיסי אשראי, מט"ח ועוד. לבנק 12 סניפים בפריסה ארצית, וכ-70 אלף לקוחות. ההון העצמי של הבנק עומד על כ-225 מליון שקל, ושווי הנכסים בניהולו מסתכם בכ-8.8 מיליארד שקל.

קבוצת אלטשולר שחם הוקמה בשנת 1990, והיא מתמחה בניהול תיקי השקעות, קרנות נאמנות וקופות גמל. הקבוצה מנהלת כיום נכסים בהיקף כספי של כ-5 מיליארד שקל. לחברה כ-3,000 לקוחות בניהול תיקים ומעל 150 אלף עמיתים בקופות הגמל. בימים האחרונים נקשר שמו של בית ההשקעות ללב לבייב, שמתעניין ברכישת 50% ממנו.

מנכ"ל בנק מסד, רוני לישצ'ינסקי אמר, כי "המהלך הנוכחי משקף את רצוננו להעמיק את המעורבות של בנק מסד בשוק ההון, כחלק ממהלך כולל של שיפור השירות לקהל לקוחותינו".

המנכ"לים המשותפים באלטשולר שחם, גלעד אלטשולר וקלמן שחם אמרו, כי "כבית השקעות מוביל אנו רואים חשיבות רבה בחברות בבורסה בתל אביב. החברות תספק לאלפי לקוחותינו גישה ישירה למסחר בבורסה".

יוסי לוי, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת חברים ופיקוח בבורסה, בירך על הצטרפות שני החברים החדשים, ואמר כי מהלך זה תורם להרחבת בסיס המשקיעים הפעילים בישראל. "הצטרפות גופים מקומיים הפעילים במישרין בשוק כחברים חדשים, בנוסף לחברים הזרים והמקומיים שהצטרפו במהלך השנה האחרונה לבורסה, כגון HSBC ובנק יהב, תורמת ליעילות המסחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully