וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל מורידה מהמדפים את מוצרי יוניליוור

סיון קלינגבייל

5.2.2006 / 14:02

כל מוצרי דאב, בייגל בייגל, קליק ומיונז תלמה יורדו ממדפי הרשת. גם חלק ניכר ממוצרי ליימן שליסל הורדו מהמדפים

מרחיבה את מעגל העימותים שלה עם הספקים. ל-TheMarker נודע כי בעקבות מו"מ עיקש על תנאי הסחר עם יוניליוור החליטה שופרסל להוריד מהמדפים חלק ניכר ממוצרי יוניליוור ביניהם כל מוצרי דאב, בייגל בייגל, קליק, מיונז תלמה. ככל הידוע, דגני הבוקר של תלמה ומרגרינה בלובנד עדיין נמכרים ברשת.

יוניליוור איננה הספק היחידי ששופרסל הורידה ממדפיה. כפי שפורסם ב-TheMarker גם חלק ניכר ממוצרי ליימן שליסל, בהם סוכריות מנטוס ולואקר, הורדו ממדפי הרשת.

בשוק מסבירים כי שופרסל מקפידה להמשיך ולספק לקוניה את המוצרים הנמכרים ביותר של הספקים. כך למשל לא הורדו דגני הבוקר של תלמה המובילים את קטגוריית דגני הבוקר וכן ביצי ההפתעה של קינדר המשווקות על ידי ליימן שליסל. "הם עדיין מעוניינים להרוויח כסף", אמר בכיר בשוק.

מקורבים לשופרסל טענו לפני מספר ימים כי אין בכוונת הרשת להגיע לעימותים נוסח המשבר שהיה עם שטראוס עלית לפני כשנתיים. עם זאת, נראה כי ראשי שופרסל אינם מתכוונים לוותר על דרישותיהם גם במחיר צמצום מגוון המוצרים שהם מציאים לצרכנים.

בשוק המזון ישנו חשש גדול משופרסל. בכיר בשוק התבטא בהומור ואמר שהספקים קיבלו משופרסל הלוואה כנגד החובות שהשאירה להם קלאבמרקט וכי הם יאלצו להחזיר אותה בריבית קצוצה בשנים הקרובות.

מנתוני איי. סי. נילסן עולה כי בחודש דצמבר החזיקה שופרסל יחד עם רשת קלאבמרקט בנתח שוק של 40.5%. אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, ואברהם ביגר, יו"ר שופרסל, הצהירו לפני מספר שבועות במסיבת עיתונאים כי לרשת הגדולה ביותר מגיעים תנאי הטובים ביותר. בשוק טוענים כי שופרסל מנהלת מו"מ עיקש במטרה לשפר משמעותית את תנאי הסחר שלה וכי ספקים נדרשים לתת לה הנחות של 5% נוספים ואפילו יותר.

דובר שופרסל מסר בתגובה: "איננו נוהגים להגיב על מערכת היחסים של החברהנ עם ספקיה". דובר יונליוור: "אנחנו במו"מ עם רשת שופרסל ומנסים להגיע להבנות לטובת הצרכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully