וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטריק פיול ממשיכה לקוות להכנסות מתחום כלי הרכב החשמליים: סיימה ניסוי נוסף בארה"ב

גתית פנקס

9.7.2001 / 16:30

אוטובוס הממונע ע"י טכנולוגיית הדלק החשמלי של החברה נסע בארה"ב מרחק של 155 ק"מ עם מיזוג אוויר, תוך פליטת גז אפסית; הניסוי נעשה עבור משרד התחבורה האמריקאי

מאז תחילת החודש שעבר איבדה מניית אלקטריק פיול 25% מערכה. העלייה שביצעה המניה במהלך החודש שעבר יוחסה בעיקר להערכות, שלפיהן לאחר שנים ארוכות של חלומות עומדת החברה בפני נקודת פריצה בנושא הרכבים החשמליים שלה - כיוון עסקי שעד כה לא ייצר עבורה הכנסות כלשהן.

החברה אף הודיעה לא מכבר כי היא מתכוונת לפצל את עסקי הרכבים החשמליים מאלה של הסוללות החד פעמיות שלה לשתי חברות, אולם גם לכך אין משמעות לשורה העליונה של התוצאות הכספיות, מאחר שמקור המספרים שם אינו נובע מכלי הרכב החשמליים אלא מהסוללות.

היום הודיעה החברה כי השלימה אבן דרך נוספת במהלך השלב השני של ניסויי האוטובוס החשמלי, אולם גם לכך אין בשלב זה תרגום כספי. אלקטריק פיול הודיעה כי הניסוי כלל נסיעת אוטובוס במרחק של 97 מיילים (כ-155 ק"מ) בתנאי מזג אוויר ממוצעים, תוך ביצוע ניסויים שונים כמו עצירה, האצת מהירות וכן הלאה. הניסוי מומן על ידי משרד התחבורה האמריקאי (FTA).

לדברי החברה, הנסיעה המוצלחת של האוטובוס מצביעה על כך שטכנולוגיית ה-Zinc-Air שלה מציעה פתרון מעשי שמסייע גם למנוע זיהום אוויר. האוטובוס מאפשר הפעלה רצופה של מיזוג האוויר רצופה ונשיאת משקל של כ-20 טון, ולדברי החברה הוא מתאפיין גם בפליטת גז אפסית.

הניסוי הראשון שערכה החברה לאוטובוס החשמלי היה במדינת נוואדה ואף הוא מומן על ידי ה-FTA. יהודה חרץ, מנכ"ל החברה, אמר לא מכבר כי החברה מקווה ש-15-20 אוטובוסים יהיו ממונעים על ידי חשמל עד 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully