וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש זיכה את מאיר הדר משימוש במידע פנים בפרשת מניות פריון

אמיר הלמר

9.7.2001 / 17:46

מנכ"ל י.ל.ר חיתום לשעבר הואשם כי העביר מידע על הצעת רכש של פריון למנהל התיקים ישראל מאיו שהורשע לפני כשנה; השופטת זיכתה אותו מחמת הספק וקבעה כי לא ידע שמאיו יעשה שימוש במידע

שופטת בית משפט השלום בתל אביב יהודית אמסטרדם זיכתה היום את מאיר הדר, המנכ"ל לשעבר של י.ל.ר חיתום (1993) מאשמה של שימוש במידע פנים על ידי איש פנים.

בכתב האישום, שהוגש כנגד הדר בפברואר 1999, נטען כי מנכ"ל י.ל.ר שוקי הון דאז - חברת האם של י.ל.ר חיתום - יוסי טייכר, הטיל עליו לרכז הכנת הצעת רכש לפיה התחייבה החברה לישראל (חברת האם באותה תקופה של י.ל.ר) לרכוש מציבור המחזיקים במניות פריון את כל מניותיהם בפריון במחיר העולה ב-30% על מחיר המניות בבורסה, בכוונה להביא למחיקת מניותיה של פריון מהמסחר.

הדר הואשם כי מסר למנהל התיקים, ישראל מאיו, שעבד בבית ההשקעות בטוחה, פרטים על הצעת הרכש הצפויה, ועידכן אותו בפרטים אודות התקדמות הטיפול בה. במהלך עשרת הימים שלפני פירסום הצעת הרכש רכש מאיו מניות פריון, ומכר אותן לאחר פירסום ההצעה ברווח של 250 אלף שקל.

בכתב אישום נפרד הואשם ישראל מאיו בשימוש במידע פנים. באפריל 2000 הוא הורשע על פי הודאתו ב-15 עבירות של שימוש במידע פנים ונגזרו עליו 6 חודשי מאסר בפועל שניתנים לריצוי בעבודות שירות, קנס של 750 אלף שקל ושנת מאסר על תנאי.

כאמור, השופטת החליטה היום לזכות את הדר מהאשמה של שימוש במידע פנים על ידי איש פנים תוך שהיא קובעת כי ספק אם היה לו יסוד סביר להניח כי מי שקיבל ממנו את המידע יעשה בו שימוש. את המדינה ייצגה בתיק זה סגנית בכירה לפרקליט מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), עו"ד חנה קורין.

במהלך המשפט טען הדר כי קשריו עם מאיו היו על בסיס יחסי אמון ביניהם ונועדו להתייעצות בלבד ולא כדי שמאיו יוכל לעשות שימוש במידע, כפי שאכן קרה בפועל.

השופטת קבעה כי ניתוח עדותו של הדר מגלה כי מסר למאיו גם מידע שלא נדרש כלל לצורך ההתייעצות ופנה אליו בתכיפות רבה מכפי שהיה נדרש. "אין אלא להגיע למסקנה כי ההתייעצויות עם מאיו היו תכופות ומעל לסביר", אמרה. היא הוסיפה כי "העברת המידע המפורט למאיו, לכל אורך הדרך היתה מיותרת ובלתי ראויה, והנאשם נהג ברשלנות רבה".

השופטת מציינת בפסק הדין כי מעדויות של אנשי שוק ההון במשפט עולה שתופעת ההתייעצות בין מנהלי תיקים לבנקאים היא תופעה שכיחה ומוסיפה כי "עדותם, שיש בה מהעירוב של התייעצות עם בנקאי והתייעצות עם מנהל תיקים מדגישה רק את הצורך בקביעת נורמות ברורות וחדות בנושא זה בשוק ההון".

לדבריה, "אין לקבל באופן גורף כי התייעצות עם מנהל תיקים בנושאים רגישים המלווה בהכרח במסירת מידע פנים הינה תמיד מותרת, וצודקת באת-כוח התביעה בטענתה כי התמונה שעלתה מעדויות אנשי שוק ההון מעוררת דאגה".

השופטת קבעה כי "יש לבדוק כל מקרה עפ"י נסיבותיו ואם היתה הצדקה למסירת מידע פנים והסיסמא 'התייעצות' אינה סיסמת עלי בבא לפתיחת שער המערה לאוצרות המוכמנים בה. הנאשם חייב היה לנקוט בכל אמצעי הזהירות כדי שיהיה ברור למנהל התיקים שמדובר ב'התיעצות' וכי הוא מוזהר משימוש ניצול המידע הרגיש שקיבל למטרותיו שלו".

נוסף על כך, כאשר ההתייעצות תהיה רק עם איש אמון וכן ש"אין להיוועץ במנהל תיקים המחזיק בנייר הספציפי נשוא ההתייעצות ואין להיוועץ במי שמנהל תיקי השקעות גדולים, גם אם לו מומחיות יתרה". (ת.פ 5247/99).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully