וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המסחר הסתיים בירידות של 0.5%

טל לוי

6.2.2006 / 17:43

פעיל בשוק: "המעו"ף שבר רמת תמיכה טכנית ולכן הכיוון השתנה". אורמת איבדה 0.9% אולם השלימה עלייה של 36% מתחילת השנה

עליות השערים המתונות שנרשמו במרבית שעות היום הפכו לירידות לקראת השעה 15:00 והצבע האדום שוב החל לשלוט במסכים. מדד המעו"ף איבד 0.5% וננעל ברמה של 713.39 נקודות, ומדד ת"א 100 איבד 0.5% וננעל ברמה של 833.14 נקודות והתל-טק 15 איבד 0.2%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל.

בסך הכל, איבד מדד ת"א 100 4.5% מאז השיא שנקבע ערב נצחון חמאס ברשות הפלשתינית ביום חמישי, לפני כשבוע וחצי ומדד המעו"ף איבד 4.6%.

"המעו"ף שבר רמת תמיכה טכנית של 815 נקודות וברגע שזה נחצה, הכיוון כרגע הוא למטה", הסביר פעיל בשוק המוסדי.

ירידות נרשמו בשוק הסולידי: איגרות החוב השקליות מסוג שחר איבדו עד 0.3% והאיגרות הצמודות איבדו עד 0.6%. היום הנפיק האוצר איגרות חוב שקליות לטווח של 10 שנים (שחר 2683). מדובר באיגרות חוב בעלות תקופה לפדיון זהה לתקופה עבורה מונפקות איגרות החוב בארה"ב, המשמשות מדד השוואה עבור השוק הסולידי בעולם.

אפריקה ישראל סיימה בעלייה של 0.7%, לאחר שזכתה אתמול להמלצת "קנייה". "רווח נקי של יותר ממיליארד שקל בשנתיים האחרונות, הוא ההוכחה הטובה ביותר ליכולות של אפריקה ישראל", כתב אתמול אלון גלזר מבית ההשקעות לידר ושות'.

מניית בית ההשקעות אקסלנס-נשואה הוסיפה 4.3% במחזור של 11 מיליון שקל. מוקדם יותר היום נרשמה עסקה גדולה יחסית במניה, לרכישת מניות בשווי 9 מיליון שקל.

אורמת פתחה את היום בעליות של עד 1.5% אולם הפכה כיוון ואיבדה 0.9%. לפני מספר ימים הכריז נשיא ארה"ב כי אמריקה מכורה לנפט והמשקיעים הגיבו ברכישת מניות אורמת, המתמחה בהפקת אנרגיה גיאותרמית, והעלו אותה ב-9% תוך יומיים. בסך הכל, מציגה אורמת תשואה נאה של 36% מתחילת השנה בלבד.

ההתאוששות שנרשמה היום במניות הבנקים, שרשמו ירידות בשבוע האחרון, מתפוגגת גם היא. מניית הפועלים, איבדה 0.7% במחזור הגבוה בבורסה (138 מיליון שקל) והיא רחוקה כבר 11% מהשיא אליו הגיעה בחודש שעבר. ואילו לאומי, שסיימה בירידה של 1.2%, רחוקה כ- 8.5%מהשיא אותו רשמה.

טבע, שאיבדה אתמול 3.5%, סיימה בעלייה של 0.9%. עוד במגזר הכימיה: כימיקלים לישראל איבדה 1.1% ומכתשים אגן סיימה בירידה של 1.2%.

טאואר הוסיפה 2.4%. הבוקר הודיעה החברה, כי החלה בייצור מוצרים ללקוח חדש - חברת Atheros Communications, המפתחת פתרונות אלחוט, שמניותיה נסחרות בנאסד"ק תחת הסימול ATHR. ההערכות בשוק הן, כי מדובר בחוזה שהיקפו כ-10-5מיליון דולר.

אלביט מערכות הוסיפה 0.3%. חברת אורטק מקבוצת אלביט מערכות הודיעה היום, כי השלימה פרישה של המערכת ההיקפית הראשונה שלה להגנת נמל ימי, באחת ממדינות המזרח הרחוק. היקפו הכספי של הפרויקט הוא כ-8 מיליון דולר והוא מהווה שלב ראשון מתוך תוכנית שאמורה להתרחב בהמשך לאתרים נוספים באותה מדינה. גורמים בשוק ההון מעריכים שסך הפרויקט יסתכם בעשרות מיליוני דולרים. דור כימיקלים הוסיפה 1% במחזור של כ-1.5 מיליון שקל. הבוקר נודע, כי עמית ברגר חתם באמצעות סולומון יעוץ - או בשמה החדש אינטר הולדינגס 1 - עם הדנקנרים על הסכם לרכישת אחזקותיהם של בני המשפחה (58%) תמורת 120.9 מיליון שקל. העסקה משקפת מחיר של 6.04 שקלים למניה - 16% מעל מחירה של המניה בשוק. השלמת העסקה צפויה בעוד כחודשיים וחצי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully