וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת דנקנר מכרה את דור כימקלים לעמית ברגר

נתן שבע

6.2.2006 / 10:48

שווי העסקה - 121 מיליון שקל. המניות נרכשו במחיר של 6.04 שקלים למניה - 16% מעל המחיר בשוק

משפחת דנקנר ממשיכה למכור נכסים ועכשיו מגיע תורה גם של דור כימיקלים. עמית ברגר, באמצעות סולומון יעוץ, אינטר הולדינגס 1 בשמה החדש, חתם עם הדנקנרים על הסכם לרכישת אחזקותיהם של בני המשפחה (53%) תמורת 120.9 מיליון שקל. העסקה משקפת מחיר של 6.04 שקלים למניה - 16% מעל מחירה של המניה בשוק. השלמת העסקה צפויה בעוד כחודשיים וחצי.

בנוסף תרכוש אינטר הולדינגס את שרפי כרמל, חברה פרטית נוספת שבבעלות משפחת דנקנר תמורת 39 מיליון שקל. עוד נקבע בהסכם, כי גיל דנקנר יעניק שירותי יעוץ לחברה לתקופה של שנה וחצי ממועד השלמת העסקה. במקביל העניקה החברה אופציה לגיל דנקנר לרכישת 8% מהון המניות לפי תנאי העסקה, כלומר המחיר של 6.04 שקל למניה.

בין המתעניינים ברכישת השליטה בדור כימיקלים ניתן היה למנות את עודר פלר, מבעלי אמיליה וגם את מאיר שמיר, באמצעות מבטח שמיר. דור כימיקלים נקלעה לקשיים כספיים לאחר שרכשה מספר חברות בחו"ל בתחילת שנות ה-2000, רגע לפני שהענף נקלע למיתון העולמי. לפני כשנה התפוצצה גם פרשייה אחרת בדור כימיקלים, במהלכה מונה בודק חיצוני לבדוק האם קיבל היו"ר באותה תקופה, צבי מור, כספים מהחברה בלא אישור הדירקטוריון.

משפחת דנקנר ממשיכה להתפרק מנכסיה בשנים האחרונות. לפני כשנתיים מכרה החברה את אחזקותיה בדנקנר השקעות וניצלה את עליית המחירים במניות הפועלים כדי למכור מניות בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הכסף שימש להחזרת חובותיה לבנקים. באמצע השנה שעבר מכרה המשפחה 29% מגרעין השליטה במלח (שמחזיקה כיום 7% ממניות בנק הפעולים), עסקה שעדיין ממתינה לאישורו של בנק ישראל.

לפני כחודש פורסם ב-TheMarker כי החברה מנהלת מגעים למכירת כל אחזקותיה בתעשיות מלח. המגעים הוכחשו על ידי בני המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully