וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הכבלים לשטרום: רק מיזוג מלא יאפשר לגייס הון

הארץ

9.7.2001 / 17:47

המסר הועבר בעקבות בדיקה שערכו בכירים בחברות הכבלים מול שלושה בנקי השקעות הפועלים בישראל, ממנה עלה שהבנקים לא ישקיעו בחברה שמוזגה בתחום התשתית אך מתחרה בתחום התכנים

מאת יובל דרור

גורמים בחברות הכבלים העבירו באחרונה מסר לממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, לפיו אם לא יאשר את מיזוגן הן בתחום התשתית והן בתחום התוכן, יימנעו בנקי ההשקעות הגדולים מלהשקיע בחברה הממוזגת. המסר הועבר בעקבות בדיקה שערכו בכירים בחברות הכבלים מול שלושה בנקי השקעות הפועלים בישראל, ממנה עלה שהבנקים לא ישקיעו בחברה שמוזגה בתחום התשתית אך מתחרה בתחום התכנים.

בשבועות האחרונים נערכים במשרד הממונה על ההגבלים דיונים בבקשת שלוש חברות הכבלים להתמזג. החברות מבקשות מהממונה לאשר מיזוג מלא בינהן - בתחום התשתית והתוכן. ואולם, הממונה נוטה בשלב זה לאשר מיזוג חלקי, לפיו ימוזגו רק תשתיות החברות בעוד שבתחום התוכן הן ימשיכו להתחרות.

בחברות הכבלים טוענים, כי מטרת המיזוג החלקי היא לאפשר להן לשדרג את התשתית כך שיוכלו להתחרות בתחום הטלפוניה ואספקת אינטרנט מהיר מול בזק, ואולם כדי לבצע שדרוג כזה נדרשת השקעה של מאות מיליוני דולרים. החברות סבורות, כי לא יצליחו לגייס סכומים בסדר גודל זה אם לא יאושר מיזוג בינהן גם בתחום התוכן.

"מי שרוצה שהתשתית תשודרג כדי שניכנס לתחומים חדשים, חייב לחשוב על מקור שיממן שדרוג כזה", אמר מקור בחברת הכבלים מתב דיגיטל. "הבדיקה שלנו העלתה שחברת תשתית לא תצליח לגייס את הכסף, בעוד שלחברת תוכן יהיה קל יותר".

במשרד הממונה על ההגבלים סירבו להגיב על הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully