וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' העלה את ההמלצה והתחזיות לקמעונאית האינטרנט פרייסליין.קום

עפרה שלו

9.7.2001 / 19:51

בית ההשקעות ציין שהערכת השווי של החברה היא "אטרקטיווית", וזולה ביחס להערכת השווי של מתחרותיה, טראוולוסיטי ואקספדיה

קמעונאית האינטרנט פרייסליין.קום (סימול PCLN) קיבלה היום זריקת עידוד: מריל לינץ' העלה את המלצתה מ"נייטרלי" ל"צבור", ואת תחזית הרווח השנתי שלה ב-2001 מ-3 ל-4 סנט למניה.

בית ההשקעות ציין שהערכת השווי של החברה היא "אטרקטיווית", וזולה ביחס להערכת השווי של מתחרותיה, טראוולוסיטי (סימול TVLY) ואקספדיה (סימול EXPE). הנרי בלודג'ט, אנליסט האינטרנט של מריל לינץ', כתב בדו"ח ההמלצה כי "החולשה הכלכלית תגדיל את האטרקטיוויות של פרייסליין בעיני הצרכנים המחפשים מחירים זולים ובעיני ספקי הכרטיסים המעוניינים בתשואות גבוהות יותר".

מריל לינץ' בחר שלא להעניק למניה המלצת "קנייה", כיוון שלא ראה התאוששות בביקוש הצרכנים. תחזית ההכנסות שנתן בית ההשקעות היא ל-1.2 מיליארד דולר. לשנת 2002 העלה מריל לינץ' את התחזיות לרווח של 20 סנט למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 17 סנט למניה, ואת תחזית ההכנסות ל-1.44 מיליארד דולר.

במאי החל מצבן של סוכנויות הנסיעות המקוונות להשתפר: בתחילת החודש העלה גולדמן סאקס את ההמלצה על פרייסליין מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", ואמר כי הוא צופה הצלחה מתמשכת לאקספדיה ולטראוולוסיטי. יום לאחר שגולדמן סאקס העלה את ההמלצה, דיווחה פרייסליין על הפסד נמוך מהצפוי לרבעון הראשון של השנה. פרייסליין דיווחה אז על הפסד נקי של 6.2 מיליון דולר, המשקף הפסד של 3 סנט למניה, לעומת תחזיות אנליסטים להפסד של 5 סנט למניה.

החברה, המתמחה גם במכירת חבילות נופש וטיסות דרך אתר האינטרנט, דיווחה כי כ-900 אלף מנויים חדשים נרשמו לשירותיה ברבעון, וכעת יש ברשותה בסיס לקוחות של יותר מ-10 מיליון איש.

המתחרה אקספדיה, המפעילה אתרי נסיעות באינטרנט, עברה לרווחיות ברבעון הראשון של 2001, שנה לפני המועד המתוכנן. אקספדיה, כמו פרייסליין, אמרה כי היא צופה להמשיך להיות רווחית ברבעונים הקרובים, ולעלות על ציפיות האנליסטים.

בסוף יוני השלים ג'יי ווקר, מייסד פרייסליין, את מכירת החזקותיו בחברה, מלבד אופציות ל-14.9 מיליון מניות. ווקר החל מוכר את מניות החברה בעקבות צניחת מניות הטכנולוגיה. בתחילת יוני נודע כי איל ההון מהונג קונג, לי קא שינג, רכש מג'יי ווקר 25 מיליון מניות של פרייסליין במחיר של 4.4 דולרים למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully