וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: נוקיה יורדת ב-2.4% על רקע חשש כי מפעילות הטלקום לא יפרעו את חובותיהן

עפרה שלו

9.7.2001 / 21:46

מרקוני עלתה ב-7.2% לאחר שמנכ"ל החברה אמר כי תנסה למצוא שותפה למיזוג; סימנס יורדת ב-3.6% בעקבות דיווח על קשיים בהנפקת המניות שלה

המסחר באירופה נסגר בעליות בהשראת העליות בנאסד"ק. מניות השבבים ויצרניות ציוד התקשורת רשמו מגמה מעורבת. בורסת לונדון ירדה ב-0.2% ובורסת פאריס עלתה ב-0.5%. הדקס בפרנקפורט יורדת ב-2.3%. הנויר מרקט יורד ב-0.5%.

בניסיון לשפר את תדמיתה, הודיעה היום הנויר מרקט, בורסת מניות הצמיחה הגרמנית, כי היא שוקלת מחיקת מניות שירדו אל מתחת למחיר של יורו אחד, כך דיווח היום ה"וול סטריט ג'ורנל". אם המחיקה תאושר, יסולקו מהבורסה כ-10% מ-343 החברות הרשומות בה.

אורנג', חטיבת הסלולר של פראנס טלקום, אמרה היום כי תפסה בחודש שעבר את מקומה של בריטיש טלקום כחברת הסלולר השנייה בגודלה בבריטניה במונחי מספר מנויים, אחרי וודאפון. אורנג' אמרה בשבוע שעבר כי נכון לסוף יוני, יש לה 1.9 מיליון לקוחות פעילים בבריטניה, לעומת 10.9 מיליון מנויים לחטיבת הסלולר של בריטיש טלקום. אורנג' ירדה ב-1.5% ובריטיש טלקום ב-2.4% ואילו וודאפון עלתה ב-1.2%. טלפוניקה הספרדית איבדה 4.2%.

נוקיה יורדת ב-2.4% לאחר שירדה במשך המסחר ביותר מ-9%, על רקע חשש כי מפעילות הטלקום לא יפרעו את חובותיהן לנוקיה, שהעניקה להן סיוע כספי לבניית רשתות סלולר חדשות. בשבוע שעבר הפסיקה יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם לספק ציוד לטלסים הטורקית, לאחר שזו לא פרעה חוב של 240 מיליון דולר.

מתחרתה השוודית של נוקיה, אריקסון, עולה ב-1.9%. מרקוני עלתה ב-7.2% לאחר שאתמול אמר מנכ"ל החברה, ג'ורג' סימפסון, כי מרקוני תנסה למצוא שותפה למיזוג לאחר שתצליח להתייצב מבחינה פיננסית. השותפות האפשריות למיזוג, לפי הדיווח של ה"סאנדיי טיימס", הן אלקטל וסיסקו .

בשבוע שעבר פירסמה מרקוני אזהרת רווח חמורה שהובילה לנפילה של 54% במנייתה תוך יום. מרקוני הזהירה כי הרווח התפעולי לפני הפרשה חד פעמית בשנת הכספים שתסתיים ב-31 במארס 2002 יצנח בשיעור של 50% לעומת השנה שעברה.

במגזר השבבים נרשמה מגמה מעורבת: STM, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, ירדה ב-1.8%, אינפיניון ירדה ב-4.7% ואילו קינגסטון ובוקהאם הבריטיות רשמו עליות של 7.5% ו-9.4% בהתאמה. סימנס יורדת ב-3.6% לאחר שעיתון גרמני דיווח כי היא מתקשה להשיג משקיעים להנפקה המתוכננת של 60 מיליון מניות חדשות, וכי היא עשויה לבטלה.

מניית יאהו עולה ב-1.4% במסחר בפרנקפורט, לקראת פרסום הדו"ח הרבעוני של החברה האמריקאית בוול סטריט ביום רביעי. יאהו צפויה לרשום איזון בשורה התחתונה.

מניות הבנקים רשמו ירידות שערים: אבי נשונל ירד ב-0.5% לאחר שדווח היום כי נשונל אוסטרליה בנק, הבנק הגדול באוסטרליה, מתכוון להתמזג עמו. ה"סידני מורנינג הראלד" דיווח כי הבנק שייווצר מהמיזוג ינהל נכסים בשווי 463 מיליארד דולר. רויאל בנק אוף סקוטלנד התבלט בעלייה של 2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully