וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף חתם בירידה של 0.8%

שרון שפורר

7.2.2006 / 18:25

ירידות בבנקים הגדולים: הפועלים ולאומי איבדו כ-1% כל אחת. עליות במניות הביטוח: כלל והראל עלו בכ-1.1% כל אחת


ירידות השערים שבהן פתחה תל אביב את יום המסחר התחזקו במהלכו, אך התמתנו לקראת נעילת השערים באחד העם. לפערים השליליים, שבהם פתחו המניות הדואליות את המסחר, בעקבות האווירה השלילית בוול סטריט מאז סוף השבוע, הצטרפה המלצת בנק ההשקעות העולמי מורגן סטנלי. מורגן סטנלי המליץ להפחית את החשיפה לשווקים המתפתחים, עמם נמנית גם ישראל.

מדד המעו"ף ירד בחדות ונסחר במהלך היום מתחת לרף ה-800 נקודות, אך בסיום הצליח לשוב ולעלות מעל לרף זה. זו הפעם השנייה שרמת התמיכה הפסיכולוגית החזקה ברף זה מצליחה לבלום את הירידות.

הפעם הראשונה והאחרונה שהמעו"ף שהה ברמה זו היתה בתחילת ינואר, יום לאחר אשפוזו של ראש הממשלה אריאל שרון, בעקבות ארוע מוחי. מאז עלה המעו"ף עד לשיא של 852 נקודות, אך בחירת החמאס לשלטון ברשות הפלשתינית לפני כשבוע וחצי הביאה לרצף ירידות, שנקטע רק ליום אחד. מאז איבד המעו"ף כ-5.6%, מתוכם 0.8% היום, ל-806.94 נקודות.

אולי היו אלו מסרי ההרגעה ששיגרו בתי ההשקעות, שסייעו להקל על הסנטימנט השלילי. לפי מסרי ההרגעה מדובר במימוש טבעי בלבד שהגיע זמנו.

אם בבוקר ניצבו כל 25 מניות המעו"ף בצדו האדום של המתרס, הרי שבסיומו של יום, הצליחו שבע מניות להיחלץ מהמגמה השלילית שאיפיינה את המדד ובהן מניות חברות הביטוח כלל (1.2%), הראל (1.1%) ומגדל (0.9%). גם אסם ובזק נהנו מעליות בשיעור של 2.1% ו-1.7%. את הרשימה סגרו פריגו ואי.די.בי אחזקות, עם עליות צנועות של 0.2%. פריגו נסחרת בימים האחרונים על רקע תוצאות מצוינות, שפירסמה לרבעון הרביעי של השנה ועל רקע אישור חדש ובלעדי לשיווק תרופה עם מכירות של 100 מיליון דולר.

מדד ת"א 100 חתם היום את המסחר בירידה של 1%, לאחר שירד במהלך היום כמעט ב-2%. המדד חתם בגובה של 824.94 נקודות. הירידות איפיינו גם את שאר המדדים: התל טק 15 סבל מירידה חדה של 1.7%, בעקבות הירידות במניות הדואליות, מדד נדל"ן 15 איבד 1.3% ומדד הבנקים ירד ב-1.1%. מחזורי המסחר היו הסתכמו ב-1.7 מיליארד שקל - התעוררות ביחס ליומיים הראשונים בשבוע, אז נרשמו מחזורים של כמיליארד שקל בלבד.

בשוק הסולידי, השחרים והגלילים סבלו במהלך יום המסחר מירידות של עד 0.5%, אך סיימו גם הם בירידות מתונות של 0.1% בשחרים ו-0.2% בגלילים הצמודים. הדיבורים על ריבית של כ-5% בארה"ב במהלך השנה הקרובה - המשך העלאות הריבית הדולרית לטווח הקצר ובעקבותיה הצפי להמשך העלאות ריבית גם אצלנו, הם שמכבידים על שוק האג"ח בתקופה האחרונה.

במורגן סטנלי המליצו היום למשקיעים להפחית חשיפה לשווקים המתפתחים, ובמיוחד ליפאן, ולהגביר חשיפה לארה"ב. הסקירה לא התייחסה באופן ישיר לישראל, אך מאחר שזו נכללת ברשימת המדינות המתפתחות, הרי שההמלצה נכונה גם לגביה. בבבנק ההשקעות הסבירו, כי "עלייה של 12% באינדקס היפאני ועלייה של 15% באינדקסים של השווקים המתפתחים מאז סוף נובמבר, דחפה את המדדים מעל לרמה שאליה היו אמורים להגיע רק בסוף 2006".

חמש מבין שש הדואליות של המעו"ף חתמו בירידות שערים: טבע ירדה ב-1.4% במחזור של 117 מיליון שקל - השני בהיקפו באחד העם, משלימה ירידה של למעלה מ-12% מאז אמצע דצמבר, אז הגיעה מנייתה של ענקית הפרמצבטיקה הישראלית לשיא. נייס הובילה את הירידות במעו"ף עם 6.9% ומחזור של כ-20 מיליון שקל. ברקע, דויטשה בנק הפחית אמש את ההמלצה למניית נייס מ"קנייה" ל"החזק", והעריך שהצמיחה הצפויה בחברה כבר מתומחרת במניה במלואה, לאחר שעלתה בכ-14.5% מתחילת 2006 והתקרבה למחיר היעד של 55 דולר.

אלביט מערכות ירדה בשיעור מתון של 0.3%, כור נסוגה ב-1.6% פרטנר נפלה ב-1.1%.

בצדו האדום של המתרס בלטו גם אורכית וסרגון. אורכית התממשה היום ב-4.6%, לאחר שבמהלך המסחר רשמה ירידות חדות. המימוש עשוי להיות מוסבר בגל עליות של כ-22% מאז תחילת השנה, שהמשיך את השנה הפנומנלית למניה ב-2005. אורכית ריכזה היום מחזור ער של כ-27 מיליון שקל.

סרגון צנחה ב-6.4% בעקבות פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי אמש. החברה, מקבוצת האחים זיסאפל, אמנם דיווחה על הכנסות גבוהות מהצפוי, אך גם על מחיקות מלאי גבוהות ומחיקת חובות ללקוחות. הירידה החדה במניית סרגון אמש יכולה להיות מוסברת גם במימוש של המניות, לאחר שזינקו בכ-25% מאז תחילת 2006.

אינטרנט זהב בלטה עם זינוק של 16.3% במחזור של 2 מיליון שקל, לאחר שדיווחה על הכנסות שיא של 17.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי ורווח נקי של 5.3 מיליון שקל. המניה זינקה אמש בוול סטריט ב-6.6% לקראת פרסום תוצאותיה, שהציגו שיאים חדשים בהכנסות השנתיות והרבעוניות. החברה הציגה גם שיא בתזרים המזומנים על אף שהרווח המשיך להצטמצם.

ליפמן ירדה היום ב-0.3% במחזור של מעט למעלה מ-10 מיליון שקל. החברה עתידה לפרסם את דו"חות הרבעון הרביעי של 2005 היום לאחר נעילת שערי המסחר בוול סטריט וכמוה גם גיוון, שירדה היום ב-1.6% במחזור של כ-3.5 מיליון שקל.

בבנקים נמשכה גם היום המגמה השלילית. אם בוחנים את ביצועי ארבעת הבנקים הגדולים מאז תחילת השנה, מגלים שדיסקונט הוא למעשה היחיד שהניב תשואה חיובית, בשיעור של כ-5% מתחילת השנה וזאת, לאחר שהיום ירד ב-1%.

שני הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי, ירדו היום ב-1% כל אחד, במחזורים של 160 מיליון שקל ו-94 מיליון שקל, בהתאמה. מאז תחילת השנה איבדו מניות שני הבנקים כמעט 3% מערכן כל אחת. המזרחי ירד היום בשיעור מתון יחסית לענף של כ-0.5%.

מניות לאומי נסחרו גם על רקע המלצה פושרת מאקסלנס נשואה, שהותיר לה המלצת "נייטרלי" והביע אכזבתו מהמכירה המוקדמת של האחזקות באפריקה ישראל. באקסלנס סבורים, כי עיתוי המכירה מביא את הבנק להפסיד רווח כתוצאה מהאחזקה באפריקה ישראל, שצפויה להערכתם לשנה חזקה במיוחד ב-2006. אפריקה ירדה היום ב-1.5%.

מניות ענף הנדל"ן הצטרפו למגמה הכללית בבורסה וסבלו מירידות שערים חדות. גזית גלוב איבדה 1.4%, אלביט הדמיה השניה להחלץ מהמגמה השלילית מבין 15 מניות המדד, חתמה בתוספת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully