וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד ראשון בתוכנית הפיצול של AT&T: ביצעה ספין אוף מלא לחטיבת האלחוט

עפרה שלו

9.7.2001 / 21:49

AT&T וויירלס הפכה לחברה נפרדת ועצמאית; AT&T הודיעה כי אין בכוונתה למכור את חטיבת הכבלים בפס רחב; מנייתה עולה ב-11.9%

AT&T (סימול T) ביצעה היום ספין אוף מלא לחטיבת הסלולר AT&T וויירלס (סימול AWE) והפכה אותה לחברה נפרדת ועצמאית. הפיצול הרשמי הוא צעד משמעותי בתהליך הארגון מחדש אותו עוברת החברה. מניית AT&T עולה עתה ב-11.9%.

במסגרת הפיצול המירה AT&T את מניות המעקב של AT&T וויירלס למניות רגילות של AT&T וויירלס והעבירה 1.14 מיליארד מניות של AT&T וויירלס שהוחזקו על ידה לבעלי המניות של AT&T נכון ל-22 ביוני, לפי יחס של 0.3218 מניות AT&T לכל מניית AT&T וויירלס.

הפרדת חטיבת הסלולר מחברת הטלפון היא הצעד הראשון בתוכנית הפיצול של החברה. AT&T מתכוונת להתפצל ל-4 חברות עצמאיות ונסחרות: אלחוט, פס רחב, שירותים עסקיים ושיחות טלפון בינעירוניות. 3 החטיבות האחרות יפוצלו ב-18 החודשים הקרובים.

חברת הכבלים קומקסט (סימול CMCSK) הציעה אתמול לרכוש את חטיבת הכבלים בפס רחב של AT&T תמורת 44.5 מיליארד דולר במניות ועוד 13.5 מיליארד דולר באג"ח.

אמול בערב מסרה דוברת AT&T שלחברה אין כרגע תוכנית למכור את חטיבת הפס רחב, אך הוסיפה כי תשקול את ההצעה לעומת אפשרויות אחרות ותבחר את החלופה העדיפה לבעלי המניות. היום חזרה החברה והודיעה כי אין לה כל תוכניות למכור את חטיבת הפס הרחב.

ג'ון זגליס, יו"ר ומנכ"ל AT&T וויירלס, אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי אין בכוונת החברה לשנות את תוכניות שידרוג הרשתות שלה. זגליס ציין כי AT&T וויירלס מתכוונת לשדרג 40% מהרשתות שלה לדור 2.5 השנה. את 60% הנותרים תשדרג בשנה הבאה.

רשתות מדור 2.5 הן הכנה לרשתות מדור 3, המאפשרות וידיאו ואודיו באיכות גבוהה וגישה מהירה לאינטרנט. רשתות אנלוגיות מכונות רשתות מדור 1 והרשתות הרווחות כיום, דיגיטליות למחצה, הן רשתות מדור 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully