וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות

אסף רותם

7.2.2006 / 23:34

אלווריון עלתה ב-6% לקראת הדו"חות בבוקר. גיוון טיפסה ב-4%. נייס השלימה מימוש דו יומי של כ-7%. נאסד"ק השיל 0.6%

בוול סטריט ננעל יום המסחר בירידות שערים, לאחר שאתמול נותרו אלו כמעט ללא שינוי. מדד נאסד"ק מוטה הטכנולוגיה, שאיבד בשלושת ימי המסחר האחרונים 2.2% מערכו, המשיך באותו כיוון ואיבד 0.6% נוספים, לרמה של 2,245 נקודות. מדד דאו ג'ונס השיל 0.4% ל-10,756 נקודות.

מניות האנרגיה הן שהובילו את הירידות בעקבות הנפט, שירד היום בכ-3%, ל-63.1 דולר. הירידה הביאה את מחיר הנפט קרוב לשפל של חמישה שבועות - על רקע הערכות כי נתוני המלאי שיפורסמו מחר בארה"ב, יצביעו על זינוק במלאי הנפט והדלק בשבוע שעבר.

לאחר האכזבה שנרשמה בשבוע שעבר בשווקים מהתוצאות הרבעוניות של חברות האינטרנט גוגל ואמזון, ימתינו היום המשקיעים בדריכות לדו"חות הכספיים של ענקית ציוד רשתות המחשבים - סיסקו. החברה תפרסם את תוצאותיה לאחר סיום המסחר, וצפויה לספק גם נתונים נוספים בנוגע לביצועיה העתידיים ב-2006. תחזיות חלשות מהצפוי עשויות להקשות עוד יותר על חזרת מגזר הטכנולוגיה למגמת העליות.

מספר חברות ישראליות בכירות נסחרו היום לקראת פרסום תוצאותיהן הרבעוניות, ביממה הקרובה.

ליפמן וגיוון אימג'ינג יחשפו את תוצאותיהן כבר הערב לאחר סיום המסחר. בנק ההשקעות מריל לינץ' העריך היום, כי ליפמן (סימול: LPMA) תספק למשקיעים תוצאות חזקות, שיעמדו בתחזית הקונצנזוס לרווח של 38 סנט למניה ואולי אף יעלו עליהן. עם זאת, במריל לינץ' לא שינו תחזית מוקדמת יותר לרווח של 33 סנט למניה בלבד. ליפמן עלתה ב-1% ל-26.2 דולר.

מגיוון אימג'ינג מצפה השוק לגידול של 9.5% ברבעון הרביעי ל-24.3 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח צפוי להסתכם ב-11 סנט למניה. גיוון עלתה ב-3.9%, בציפייה לדו"חות, למחיר 25.8 דולר.

מחר לפני הפתיחה, יצטרפו אליהן גם נייס, אלווריון ורדוויז'ן. אתמול חתך בנק ההשקעות הגרמני, דויטשה בנק, את המלצתו לנייס מ"קנייה" ל"החזק", וגרר את המניה לירידה של 4.4%. לאחר זינוק של כ-150% ב-15 חודשים, ציינו בדויטשה בנק כי מחירה הנוכחי של נייס מעניק ערך הוגן לשיעור הצמיחה האורגני של החברה. "ברמות מחירים אלו, אנו מאמינים שציפיות השוק הן שהחברה תכה ללא קושי ובאופן עקבי את ממוצע תחזיות האנליסטים, ותמשיך להעלות את תחזיותיה", כתבו האנליסטים. לעומתם, נוכח ציפיות לדו"ח טוב ועל רקע המימושים, חזרו ב-RBC את המלצתם ל"תשואת מגזר" והעלו את מחיר היעד מ-54 דולר ל-60 דולר למניה. היום המשיכה נייס להתממש ואיבדה עוד 2.4% ל-49.9 דולר.

רדוויז'ן צפויה, על פי האנליסטים, לצמיחה של 17% בהכנסות ל-20.6 מיליון דולר וכן לרווח של 20 סנט למניה. לקראת הדו"חות היא עלתה ב-0.4% ל-18.5 דולר.

מנגד, מצפים האנליסטים מאלווריון להפסד של 5 סנטים למניה, על רקע ירידה צפויה של 15% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, ל-47.5 מיליון דולר. אלווריון, שעלתה יותר מ-20% מתחילת ינואר על רקע מספר חוזים, נסחרה רוב שעות הערב בירידות של כ-3%. אולם לקראת הסיום התהפכה המגמה, כנראה על רקע הערכות - או הדלפות - על דו"ח טוב מהמצופה מחר, והמניה סיימה בראלי עם זינוק של 6.4% ל-10.8 דולרים.

לאחר שחתכה באמצע דצמבר את תחזית ההכנסות שלה לרבעון הרביעי בכשליש, מ-11.2 מיליון דולר לכ-7.5 מיליון דולר, חשפה היום חברת פאואר דיזיין את תוצאותיה הרבעוניות המלאות, אשר הצביעו על הכנסות נמוכות אף יותר. את פספוס התחזיות, הסבירה פאואר דיזיין כבר בעבר, בירידה חדה ומפתיעה במכירת הקופסאות. היום היא דיווחה, כי הכנסותיה ברבעון הרביעי של 2005 הסתכמו ב-7.2 מיליון דולר, ירידה של 34% לעומת הרבעון שקדם לו ונפילה של 38% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2004. החברה עברה להפסד נקי של 1.7 מיליון דולר (9 סנטים למניה), לאחר חמישה רבעונים רצופים של רווחיות. בתגובה, המניה נפלה 2.7% ל-7.3 דולרים.

אורכית עלתה ב-2.5% ל-26 דולר, לאחר שהשלימה אתמול נפילה שבועית של 18.4%, אשר מחקה כמעט כליל את העליות שרשמה המניה מתחילת השנה.

שלושה חודשים אחרי שהנפיקה את מניותיה לראשונה בוול סטריט, מתארגנת סייפן, חברת תכנון שבבי הזיכרון, לקיים הנפקה שנייה בבורסת נאסד"ק. היקף ההנפקה טרם נקבע, אולם על פי ההערכות, ההיקף הכספי בהנפקה עשוי לעמוד על כ-300 מיליון דולר. ההנפקה אמורה לכלול בעיקר הצעת מכר גדולה מצד בעלי המניות הקיימים. סייפן ירדה ב-1.1% בתגובה, ל-32.1 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully