וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג עלה ל-4.708 שקלים

טל לוי

8.2.2006 / 15:44

אבי שריר: "השוק צופה 2 העלאות ריבית נוספות, בין היתר בשל התחזקות הדולר"


לאחר שבועיים מאז נצחונו של החמאס ברשות הפלסטינית במהלכם הספיק הדולר להוסיף יותר מ-2.5%, נחלש הדולר היום - בשיעור קל של 0.23% בלבד. שערו היציג של המטבע האמריקאי נקבע היום על 4.708 שקלים לאחר שכבר הגיע לרמה של 4.715 במהלך היום. היורו איבד 0.42% ושערו נקבע על 5.629 שקלים.

"ברמות האלה כבר רואים לא מעט המרות של יצואנים, שמוכרים דולרים ומקבלים תמורתם יותר שקלים" אומר מנהל חדר עסקות מט"ח באקסלנס גלובל מרקטס, אבי שריר "המהלך למעלה טרם נגמר ורמת ההתנגדות הבאה היא סביב 4.75 - בדומה מאד למה שקרה לקראת סוף 2005".

"ככל שהדולר עולה, אנו רואים שהתשואות על המק"מים עולות וגם מחירי איגרות החוב השקליות מסוג שחר יורדים ותשואתם עולה" אומר שריר. "המק"מ כבר מציע ריבית של סביב 5.6% ומק"מ לטווח של 5 חודשים מציע ריבית של 5.4%. הדבר מעיד על כך שהשוק צופה ככל הנראה 2 העלאות ריבית נוספות, בין היתר בשל התחזקות הדולר".

מעבר לכך, יש ציפייה להעלאת הריבית בארה"ב, כך שהנגיד צפוי להעלות את הריבית כדי לשמור על פער ריביות חיובי מול המשק האמריקאי. ייתכן שיבחר לשמור על פער של 0.5% ולא רק של 0.25%. שריר מציין שהשוק לא היה מוכן לעליית הדולר, כי הבורסה הקרינה אופטימיות והיבואנים מיהרו לרכוש דולרים ברמה של 4.60 שקלים. רק כאשר הבורסה החלה לרדת, הבינו שהדולר בדרך למעלה.

גם בעולם מתחזק הדולר, שכן מדינה בטוחה כמו ארה"ב כבר מציעה ריבית שנחשבת לאטרקטיבית. בסך הכל, העולם נותר תלוי בארה"ב שהיא הצרכנית הגדולה ביותר בעולם. אם תהיה האטה במדינה כמו סין למשל, זה יגיע כתוצאה מהאטה בארה"ב, אבל האטה בסין לא תגרום להאטה בארה"ב. עוד מציין שריר כי המסחר רגוע בשעה זו וכי לא נרשמים מחזורים גבוהים במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully