וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן אנד ברדסטריט העולמית לא חוששת מהבחירות

טל לוי

8.2.2006 / 12:07

דן אנד ברדסטריט העולמית הודיעה כי לא תעלה את רמת הסיכון של ישראל: "כל מפלגה שתיבחר תנהיג מדיניות כלכלית שקולה"

דן אנד ברדסטריט העולמית אינה מעלה את רמת הסיכון הכלכלית של המשק הישראלית שנותר בדירוג של - DB-3A המשקף סיכון קל כך עולה מסקירה שפירסמה החברה. כלכלני החברה הבינלאומית רואים בכל תוצאה אפשרית של הבחירות בישראל סימן חיובי למשק, ולהערכתם, אף אחת משלוש המפלגות הגדולות שעשויות להיבחר אינה צפויה לערער את הצמיחה במשק הישראלי.

דגש מיוחד נותנים בדן אנד ברדסטריט לבחירה אפשרית של מפלגת העבודה ומציינים, כי למרות המרכיבים הפופוליסטים בעמדת מפלגת העבודה בהנהגתו של עמיר פרץ טרם הבחירות, הרי שמפלגת העבודה, באם תיבחר, צפויה להנהיג מדיניות שוק שקולה ויציבה שתביא להמשך הצמיחה בישראל אחרי הבחירות.

בנוסף, פירסמה השלוחה הישראלית של החברה את מדד הסיכון הענפי ממנו עולה, כי בחודש ינואר עמדו 20.3% מהחברות בסכנת סגירה לעומת 20% בדצמבר. מנכ"ל דן אנד ברדסטריט ציין, כי למרות שישראל נמצאת כיום במצב של חוסר ודאות פוליטית, טרום הבחירות, הרי שבמשק הכלכלי נשמרת היציבות ואין החמרה במצב החברות.

גם בינואר הענפים המסוכנים במשק הם ענף המזון וענף הנדל"ן. עם זאת, בענף המסעדות והפאבים, הנחשב לענף המסוכן במשק הישראלי, נרשם החודש שיפור קל במצב העסקים אחרי חודשים של הרעה, ושיעור החברות הנמצאות בסכנת סגירה ירד בכמחצית האחוז. גם בענף חנויות המכולת והמינימרקט נרשמה ירידה של כמחצית האחוז בשיעור העסקים בסכנת סגירה.

מגמה נוספת המתבטאת בניתוח המדד היא, גידול בשיעור החברות המוגדרות בסיכון קל, כלומר חל גידול בשיעור החברות בעלות איתנות פיננסית וגבר הקיטוב בין החברות החזקות לחברות בסיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully