וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות החשמל לא תיתן רשיון לתחנת הכוח של תשובה

שרון קדמי

8.2.2006 / 12:36

הרשות לחשמל טוענת כי תשובה משמש גם כספק גז טבעי והחיבור שיווצר עלול להביא לפגיעה בתחרות במשק החשמל

דין יצחק תשובה כדין יוסי מימן - כך לפחות על פי רשות לשירותים ציבוריים חשמל. ברשות אומרים היום בעקבות הפרסום ב-TheMarker, כי גם במקרה של תחנת הכוח אותה מתכנן להקים תשובה באשדוד, עמדתם תהיה שלילית, זאת בשל היותו של תשובה ספק גז טבעי במסגרת השותפות שלו בקבוצת ים תטיס.

כפי שפורסם, קבוצת דלק, הנמצאת בשליטתו של תשובה, מתכננת להקים תחנת כוח פרטית בעלת כושר ייצור של 400 מגה-ואט באזור אשדוד. מדובר בתחנה גדולה המתוכננת לפעול על גז טבעי, ועלות הקמתה עשויה להסתכם בכ-250 מיליון דולר. בשלב זה בוחנת קבוצת דלק מתחמים להקמת התחנה.

הרשות לשירותים ציבוריים חשמל, מעניקה רשיונות מותנים לייצור חשמל פרטי ליזמים המציגים בפניה מתחם מתאים. רשות החשמל, שבראשה עומד דוד אסוס, טוענת כי במקרה המדובר יווצר חיבור בין חברה השולטת בתחום אספקת הגז הטבעי - קבוצת ים תטיס בה שותפים בנוסף דלק קידוחים (25.5%), אבנר (23.0%), דלק השקעות (4.4%) וחברת נובל אנרג'י (47.1%) - ליצרן חשמל פרטי. דבר זה עלול להביא לפגיעה בתחרות במשק החשמל בישראל. מהלך כזה עשוי ליצור מונופול אנכי - שבו חברה אחת, השולטת באספקת הגז הטבעי לייצור החשמל תיקח חלק גם בייצור החשמל - ולפגוע קשות ביצרני החשמל הפרטיים האחרים.

מרבית כמות הגז במאגרים של ים תטיס כבר נמכרה, ועתה נמצאת הקבוצה במו"מ עם חברת החשמל על מכירת הכמות שנותרה. אם תקים את התחנה, תיאלץ קבוצת דלק למצוא ספק גז טבעי אחר - והאפשרויות שעומדות בפניה הן קבוצת EMG המצרית-ישראלית שבה שותף מימן, וחברת בריטיש גז שמאגריה נמצאים מול חופי עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully