וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אלווריון נופלת ב-8% בתגובה לדו"חות

עומרי כהן

8.2.2006 / 23:08

נייס עולה ב-1% לאחר שעקפה את התחזיות. רדוויז'ן מטפסת ב-8% בתגובה לתוצאות הרבעוניות. גיוון יורדת ב-3%

בוול סטריט נפתח יום המסחר בעליות שערים. מדד נאסד"ק עולה ב-0.6% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.3%. בקרב המניות הישראליות מאבדת אלווריון 8%, לאחר שהחברה פיספסה את תחזיות האנליסטים ברבעון הרביעי. נייס מוסיפה 1% לאחר שעקפה את התחזיות. רדוויז'ן מגיבה גם היא בעלייה של 8% לתוצאות הרבעוניות ומנגד מאבדות ליפמן וגיוון 0.3% ו-3%, בהתאמה.

סקירת טרום מסחר

החוזים העתידיים מאותתים על עליות של 0.4% בנאסד"ק בפתיחת יום המסחר השני בשבוע, לאחר שישה ימים רצופים של ירידות שערים. קטליזטור חיובי עשויים לספק היום דו"חות טובים של ענקית ציוד הרשתות, סיסקו ויותר מכך, תחזיות שפירסמה עבור הרבעון הנוכחי. גם המשך הרגיעה בזירת הנפט, על אף שהיא תלויה על בלימה, עשוי לתמוך בסנטימנט החיובי.

הנאסד"ק יפתח ברמה של 2,245 נקודות, לאחר שאיבד קרוב ל-3% בתוך ארבעה ימי מסחר בלבד. דאו ג'ונס יפתח בגובה 10,756 נקודות.

על אף עלייה קלה בת 16 סנט בחוזים העתידיים של מחיר חבית נפט למסירה במארס לגובה 63.25 דולר, הרי שמדובר ברמות שפל של כשלושה שבועות בעקבות הקלה בחששות משיבושים באספקת הנפט של איראן. היום, זמן לא רב אחרי הפתיחה, יתפרסם דו"ח מלאי הנפט השבועי ותזוזות מפתיעות עשויות להשפיע על המסחר בזהב השחור.

מניות סיסקו עולות כ-7% במסחר שלפני הפתיחה, לאחר שדיווחה אמש על תוצאות הרבעון הפיסקלי השני ב-2006. סיסקו הרוויחה ברבעון זה 1.38 מיליארד דולר או 22 סנט למניה, לעומת 1.4 מיליארד דולר או 21 סנט למניה. בנטרול הוצאות חד פעמיות, הציגה הענקית רווח של 26 סנט למניה - גבוה בסנט מתחזיות האנליסטים. אבל, יותר מדו"חותיה של סיסקו, יצרו התחזיות שסיפקה לרבעון הפיסקלי השלישי אופטמיות בקרב הענף. סיסקו מצפה לצמיחה של 12%-10% בהכנסות הרבעון הנוכחי.

בסקטור הפרמצבטיקה, פייזר עשויה לרכז היום את עניין המשקיעים בעקבות הודעתה, כי היא שוקלת להנפיק או למכור את חטיבת מוצרי הצריכה הבריאותיים שלה, המייצרת את מי הפה ליסטרין, התרופה לצינון סודאפד, טיפות העיניים ויזין ומוצרים נוספים. לחטיבת מוצרי הצריכה הבריאותיים של פייזר, השנייה בגודלה בעולם, הערכות שווי גבוהות והיא עשויה להיות מבוקשת הן בקרב חברות תרופות גדולות והן בקרב קונצרנים של מוצרי צריכה.

עם זאת, לדברי אנליסטים לסוכנות הידיעות בלומברג, מעריכים כי לא כל אחד יוכל לאפשר לעצמו לרכוש את החטיבה בשל תג המחיר הגבוה שהיא צפויה לקבל - לפי ההערכות מספר זה עשוי להיות בטווח של 11-8 מיליארד דולר. מניות פייזר עולות בכ-2.5% במסחר בטרום הפתיחה.

בקרב המניות הישראליות - מבול הדיווחים הכספיים נמשך. ליפמן פירסמה אמש דו"ח חיובי, אחרי שנה בה תיעתעה החברה במשקיעים. ליפמן הורידה פעמיים את התחזיות - ולאחר מכן עקפה את התחזית המקוצצת. ליפמן סיכמה את שנת 2005 בשיא בהכנסות של 235 מיליון דולר וברבעון אחרון חזק, שבו מכרה ב-38.8 מיליון דולר. רווח הפרופורמה (הרווח בניכוי הוצאות חד פעמיות) הסתכם ב-11.5 מיליון דולר, או 42 סנט למניה, לעומת תחזית האנליסטים שעמדה על 38 סנט למניה. רווח הפרופורמה השנתי עמד על 35.9 מיליון דולר, או 1.31 דולר למניה, גם הוא מעל התחזית, שעמדה על 1.24 דולר למניה.

אלווריון פיספסה במעט את תחזיות האנליסטים ברבעון הרביעי כשדיווחה על הפסד של 4.9 מיליון דולר על הכנסות של 46.5 מיליון דולר.

גיוון אימג’ינג, פירסמה דו"חות לאחר הסגירה ובהם רבעון רביעי טוב, בו עקפה במעט הן את תחזית ההכנסות והן את תחזית הרווח. החברה עמדה גם בתחזית ההכנסות השנתית - אולם פיספסה את תחזית הרווח. תחזית 2006 היתה גבוהה מהממוצע בוול סטריט, עם צפי הכנסות של 120-110 מיליון דולר, אך נמוכה משמעותית בנוגע לרווח, שיסתכם ב-35 עד 45 סנט למניה. בשוק ציפו עד כה לרווח שנתי של 54 סנט למניה.

נייס סיכמה היום שנה מצוינת, שכללה צמיחה של 23.1% בהכנסות ל-311.1 מיליון דולר וגידול של 48.9% ברווח הנקי ל-36.6 מיליון דולר. כמו ברבעונים הקודמים, היכתה נייס גם ברבעון הרביעי של 2005 את ממוצע תחזיות האנליסטים, עם תוצאות חזקות שנגעו ברף העליון של תחזיותיה מלפני שלושה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully