וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע דחתה את הנפקת תפוז עד להודעה חדשה

שרון שפורר

8.2.2006 / 16:04

הרשות לניירות ערך זועמת על פרסום התשקיף בכלי התקשורת ובבלוג של מנכ"ל תפוז, גיא אליאב

הרשות לניירות ערך החליטה לדחות את הנפקת תפוז עד להודעה חדשה בשל הדלפות של התשקיף ופרסומם בכלי התקשורת ובכללם פרסום על ההנפקה בבלוג של מנכ"ל תפוז, גיא אליאב.

ובינתיים - בעוד הרשות דוחה את אישור התשקיף - מתנהל המכרז המוסדי של תפוז היום כמתוכנן וגורמים בשוק מדווחים על התנהלות ערה ביותר של המכרז ועל ביקושי יתר בהנפקה שתסתיים, כך נראה, בהקצאה חלקית.

רשות ני"ע מאשימה למעשה את תפוז בכך שלא עשתה מאמצים למנוע את ההדלפות. המטרה של הרשות מובנת, והיא - לשמור על הזכויות של ציבור המשקיעים הרחב, אבל למעשה, ההערכות הן כי אין לה כל אמצעי לאכוף את ההדלפה במקרה שכזה, שכן התשקיף מועבר במאות העתקים שונים מהחתמים והלאה לפני המכרז המוסדי, לו אין כל קשר להנפקה, כך שאין למעשה יכולת אמיתית לשלוט על הדלפות מסוג זה ונראה, כי המהלך של הרשות הוא יותר ברוח "יראו וייראו".

תפוז מתכננת לגייס כ-25-30 מיליון שקל לפי שווי חברה של 80-70 מיליון שקל אחרי הכסף. המשקיעים המוסדיים הבטיחו 80% מהסכום המונפק ואת ההנפקה מנהלות כלל חיתום ולידר הנפקות.

בתשעת החודשים הראשונים של 2005 הרוויחה תפוז כ-2.3 מיליון שקל - זינוק של פי 2.5 כמעט אל מול הרווח בתקופה המקבילה ב-2004 ועלייה של כ-40% אל מול הרווח הנקי ב-2004 כולה. השיפור בפעילות החברה ניכר בכל סעיפי הדו"ח: הרווח הגולמי צמח מ-5.3 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2004 ל-7.8 מיליון שקל באותה התקופה ב-2005. הרווח התפעולי זינק באותה העת ל-2.4 מיליון שקל, לעומת 1.1 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully