וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפועלים מורידים המלצה לכי"ל ל"תשואת שוק"

נתן שבע

12.2.2006 / 10:51

על אף שבבנק מעריכים כי בטווח הארוך התנאים עדיין חיוביים, בטווח הקצר השיפור מוגבל לאור האטה בשוק האשלג

מניית כי"ל היתה אחד הקטרים שהובילו את השוק ב-2005 עם תשואה של 82% בעקבות השיפור החד בסביבה העסקית ובסביבת המחירים בהם פעלה. בבנק הפועלים מעריכים, כי לטווח הארוך התנאים החיוביים עדיין נשמרים, אך לאחר הזינוק במניה הם מורידים את המלצתם למניה ל"תשואת שוק" לאור ההאטה והתמתנות הביקושים בשוק האשלג העולמי במחצית השנייה של 2005 אשר צפויה להימשך גם בתחילת 2006.

"השיפור הצפוי בכי"ל (לפחות בטווח הקצר) מוגבל וזאת בעיקר בשל ההאטה אשר נרשמה במחצית השנייה של 2005 בשוק האשלג העולמי אשר צמח באחוז בודד", כותבים האנליסטים גלעד שריג ורחלי גרשון בסקירה שהוציאו באמצע השבוע שעבר. גם הדיסקאונט, הכמעט תמידי במכפילי הרווח שהיה קיים בין כי"ל לבין מתחרותיה בשוק, הצטמצם משמעותית בעוד המתחרות נסחרות בממוצע לפי מכפיל רווח של 13 על רווחי השנה הקרובה כאשר כי"ל נסחרת במכפיל הקרוב ל-12 על רווחיה לשנה הקרובה, מציינים בהפועלים.

"החברה עדיין נראית טוב, עם הנהלה טובה אשר חושבת גלובלי, אסטרטגיה ברורה, תשואת דיווידנד נאה ותזרים חזק. יחד עם זאת, להערכתנו, מחיר המניה מגלם את מרבית השיפור הצפוי בתוצאות החברה, כותבים במחלקת המחקר של הבנק.

בתקופה האחרונה סובלת כי"ל מלחץ שלילי, וייתכן כי הדבר נובע מההמתנה הממושכת לחוזה האשלג הסיני אשר צפוי להיסגר בקרוב. בבנק הפועלים מעריכים, כי הצרכנים הסיניים 'יישברו' ראשונים, והחוזה החדש ישקף עליית מחיר של כ-40 דולר לטון ביחס לאשתקד.

עבור כי"ל, מגזר המוצרים התעשייתיים והברום מהווה מהווה 'רגל שנייה' לכי"ל שמסייעת לחברה בשעת האטה בדשנים כמו גם בפיזור הסיכון. ברבעון אחרון של 2005 חלה התאוששות בביקושים למעכבי בעירה, למרות שמבחינה כמותית הרמה עדיין נמוכה מהרמה אשתקד בכ-7%. בבנק מעריכים, כי במידה שתעשיית האלקטרוניקה תשמור על מגמת הצמיחה ומחירי הברום ישמרו על רמתם הנוכחית, הדבר ישתקף בגידול משמעותי ברווח התפעולי במגזר זה ברבעונים הקרובים.

עוד מעריכים בבנק, כי תוצאות הרבעון הרביעי צפויות להיות חלשות ביחס לרבעון המקביל אשתקד בשל בסיס השוואה גבוה מאוד (דחיית משלוחים ברבעון השלישי אשתקד בגין שביתה בנמלים, לרבעון הרביעי), וגם בעיקר בשל העובדה שרבעון רביעי נחשב לחלש עונתית מבין כל הרבעונים. להערכת הבנק, הגידול במכירות יעמוד על כ-3% ל-768 מיליון דולר, וזאת בעיקר בשל איחוד יחסי של דו"חות אסטריס.

למרות התייקרות התשומות, צפוי שיפור בשיעורי הרווח הגולמי והתפעולי בהשוואה לרבעון המקביל בעיקר בשל מחירי מכירה גבוהים, כאשר הרווח הנקי צפוי לגדול ב-13% ל-92 מיליון דולר.

בבנק מעלים את מחיר היעד למניה מ-19.5 שקל ל-21 שקל - 14% מעל מחירה בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully