וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי אליהו: שחר מציב תנאים חדשים לחתימת ההסכם לרכישת הפניקס

הארץ

10.7.2001 / 8:52

יעקב שחר מתנה את רכישת חלקו של אליהו בחברת הפניקס באישור של המפקחת על הביטוח, ציפי סמט, לעסקה בין שחר לבין יוסי חכמי

מאת שלומי שפר

מקורבים לשלמה אליהו אמרו כי יעקב שחר מתנה את רכישת חלקו של אליהו בחברת הפניקס , כ-38% מהמניות, באישור של המפקחת על הביטוח, ציפי סמט, לעסקה בין שחר לבין יוסי חכמי, המחזיק ביחד עם משפחתו בכ-58% מהמניות. אליהו אמר כי על אף הזמן הרב שעבר, הוא עומד מאחורי ההסכמות שהושגו לפני שלושה חודשים בינו לבין קבוצת מאיר, הנמצאת בבעלות משותפת של יעקב שחר וישראל קז.

המקורבים אמרו כי בעת חתימת ההסכם בין שחר לאליהו על מכירת חלקו בפניקס, העסקה לא הותנתה באישור על מכירת חלקו של חכמי בהפניקס, וכי נאמר להם שבתוך כמה ימים העסקה תסגר. לדבריהם, שחר מבקש כעת להתנות בין שתי העסקות, אך אליהו מסרב לכך.

המשא ומתן למכירת הפניקס הישראלי נמשך כבר יותר מחודשיים. המכירה לקבוצת מאיר אמורה להתבצע בשני הסכמים: האחד בין חכמי לשחר, על מכירת חלקו של חכמי לפי שווי חברה של 500 מיליון דולר (מחיר המגלם את פרמיית השליטה בחברה). כלומר, שחר ישלם לחכמי 290 מיליון דולר. והשני בין שחר לאליהו, על מכירת חלקו של אליהו לפי שווי חברה של 400 מיליון דולר. כלומר, שחר ישלם לאליהו כ-150 מיליון דולר.

"אליהו עומד מאחורי הסכמתו"

המקורבים לאליהו הוסיפו כי הוא מתנגד להתניית מכירת חלקו בכך ששחר יקבל אישור מהמפקחת על הביטוח לרכישת חלקו של חכמי, מכיוון שהעסקה עם חכמי מורכבת יותר. לדבריהם, אליהו מאוכזב מכך שהמשא ומתן מתנהל זמן כה רב, אך הוא עומד מאחורי הסכמתו למכור את חלקו בתנאים עליהם הוסכם לפני שלושה חודשים, למרות שההסכם היה לתקופה קצרה.

העסקה בין שחר לאליהו מחייבת אישור של הפיקוח על הביטוח, מכיוון שלפי החוק מכירה של 10% ויותר ממניות חברת ביטוח דורשת אישור של הפיקוח. עם זאת, לאישור העסקה בין שחר לבין חכמי יידרש אישור מחמיר יותר מהפיקוח, שכן בעסקה זו שחר ירכוש את השליטה בחברה.

מקורבים לשחר אמרו כי העסקה עם חכמי נמצאת ערב חתימה, אך שתי העסקות ייחתמו ויבוצעו ביחד.

לדבריהם, שחר מתכוון לרכוש את כל מניות הפניקס, ואם הפיקוח על הביטוח לא יאפשר לו את השליטה בחברה, הרי שהעסקה כולה, על שני חלקיה, לא תצא אל הפועל.

ממשרד האוצר נמסר כי לפני כמה שבועות פנו גורמים המקורבים לשחר לפיקוח על הביטוח, כדי לברר אילו דרישות יוצבו בפני רוכש שליטה בחברת ביטוח. לפי האוצר, בפנייה לא פורטו סכומים והיא היתה כללית בלבד. ההערכה היא כי המפקחת על הביטוח תדרוש משחר להציג הון עצמי כפול משווי החברה בעסקה, כ-900 מיליון דולר. מקורבים לשחר ביקרו דרישות אלה ואמרו כי הן מוגזמות, וכי יחס הון עצמי כזה לא נדרש מגורמים הפועלים היום בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully