וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג עלה ל-4.704 שקלים

טל לוי

13.2.2006 / 15:39

היו"ר החדש של הפדרל ריזרב צפוי לנאום לראשונה השבוע והפעילים ממתינים לרמזים בנוגע למדיניות שינקוט



הדולר הוסיף היום עוד 0.21% ושערו היציג נקבע על 4.704 שקלים, לאחר שביום שישי האחרון נקבע שערו היציג על 4.694 שקלים. כבר אתמול שיקף המסחר באופציות שער גבוה מ-4.70 שקלים והיום סוגר הדולר את הפער. היורו איבד 0.5% ושערו נקבע על 5.593 שקלים. מאז נצחון חמאס ברשות הפלשתינית, הוסיף הדולר מעל ל-2% ובשבוע האחרון הוא נע מעל לרמה של 4.70 שקלים.

"הלילה נסחר הדולר ביציבות מול המטבעות העיקריים והתנודות היו מזעריות במירב המטבעות, להוציא את הין היפאני שהיה תנודתי מעט יותר. ביום שישי התפרסם הגירעון במאזן הסחר בארה"ב שעמד על 65.7 מיליון דולר - גירעון עמוק יותר מאשר צפו האנליסטים. דבר זה גרם להיחלשות הדולר מיד לאחר הפרסום, אולם לאחר תנועת הדולר החדה שהחלה לאחר הפרסום התחזק הדולר שוב בעוצמה רבה, עד שנגע ברמה של 1.19 דולר ליורו", כך כותבת מנהלת חדר עסקות מט"ח של איזי פורקס, ליאורה כהן.

עוד כותבת כהן, כי "ההערכות בשוק הן שהנגיד החדש יעלה את הריבית במארס ב-0.25% וייתכן שיחזור על אותה הפעולה במאי. הנגיד החדש של הפד, בן ברננקי, ינאם בפני ועדת הבנקאות של הסנאט ביום רביעי והמשקיעים ינסו לדלות אינפורמציה והערכות לגבי דרך פעולתו של הנגיד החדש ודרך מחשבתו על מכשיר הריבית".

בבית ההשקעות פריקו מציינים כי "הציפייה להעלאת שער ריבית הדולר במסגרת ועדת השווקים הפתוחים בישיבה הקרובה בסוף חודש מארס, וההערכה כי העלאה נוספת צפויה להתקבל גם בפגישה הבאה במהלך חודש מאי, תואמת את הערכתנו ואת הציפייה כי שער ריבית השקל עשוי להמשיך ולעלות אל מעל לרמת ה-5% כבר במחצית הראשונה של שנת 2006, שכן בנק ישראל צפוי להמשיך במדיניותו לשמור על פער ריביות חיובי לטובת השקל אל מול המטבע האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully