וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התוכנה ההודית אינפוסיס דיווחה על עלייה חדה מהצפוי של 57% ברווח הרבעון השני

דפנה מאור

10.7.2001 / 11:05

בחמש השנים האחרונות היתה לאינפוסיס צמיחה של 97%; איבדה לקוחות גדולים כמו סיסקו ונורטל

אינפוסיס, חברת התוכנה השנייה בגודלה בהודו, דיווחה על גידול של 57% ברווח הרבעון השני לעומת הרבעון המקביל ב-2000. תוצאה זו היתה טובה מהצפוי, תודות להזמנות שקיבלה החברה מלקוחות חדשים.

אינפוסיס, הנסחרת בנאסד"ק (סימול INFY), רשמה רווח של 40.2 מיליון דולר ברבעון השני, לעומת 26 מיליון דולר ברבעון השני של 2000. הצמיחה אולי נראית מרשימה על רקע ההאטה בענף, אולם יש להביא בחשבון שבחמש השנים האחרונות היתה לאינפוסיס צמיחה ממוצעת של 97% בשנה. בסוף הרבעון הראשון, בו הכפילה את רווחיה, אמרה אינפוסיס כי היא צופה צמיחה שנתית של 27%.

ההאטה בצמיחה נבעה מכך שהחברה איבדה לקוחות גדולים בתחום האינטרנט והטלקום, בהם סיסקו ונורטל , אשר קיצצו את תקציבי ההשקעות שלהם בתשתיות, כולל תוכנה. כמו כן דיווחה אינפוסיס כי הלקוחות מבקשים ממנה להוריד את תעריפיה בגלל הקשיים הכלכליים.

הכנסותיה של החברה עלו ב-2.3% ל-133 מיליון דולר. החברה צופה הכנסה שנתית של 543 מיליון דולר. בין הלקוחות החדשים של אינפוסיס ברבעון השני נמצאות חברת הביטוח ניו יורק לייף, וחברות הרכבות ברלינגטון נורתרן וסנטה פה ריילוויי.

בשנה החולפת נפלה מניית אינפוסיס ב-72%, ומתחילת השנה איבדה 35%. חברות התוכנה ההודיות החזיקו ב-1.6% משוק התוכנות העסקיות ב-1999, שוק שהיקפו הגיע ל-349 מיליארד דולר לפי נתונים של גולדמן סאקס. עד שנת 2004 צפוי הנתח של החברות ההודיות לגדול ל-5%, מתוך שוק שצפוי לגדול ל-585 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully