וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נס נופלת ב-5% על רקע הורדת המלצה

אסף רותם

13.2.2006 / 23:13

סינרון מאבדת 2% בעקבות התחזיות לרבעון הראשון. אלביט מערכות הודיעה כי תוצאותיה הרבעוניות יכללו הוצאות של 25-20 מ' ד'

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים, כאשר מדד נאסד"ק יורד 0.5% ומדד דאו ג'ונס משיל 0.2%. ההמלצה למניית נס טכנולוגיות בבית ההשקעות פרידמן בילינגס רמזי ושות' נחתכה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" - במחיר יעד של 11 דולר - והמניה נופלת בהתאם ב-5.5%. סינרון מאבדת 2% לאחר הדו"חות והתחזיות.

סקירת טרום מסחר

את השבוע הקודם נעלו בורסות וול סטריט במגמה חיובית, לאחר שבוע מסחר תנודתי, שהתאפיין בהמשך עונת הדו"חות מחד והתגברות חששות המשקיעים מהמשך העלאת הריבית בארה"ב מאידך. התרחבות העודף בתקציב הפדרלי וירידת מחירי המתכות והנפט תמכו במדדים, והצליחו לפצות על גידול בגירעון הסחר של ארה"ב. מדד נאסד"ק נסגר בעלייה של 0.3% לרמה של 2,262 נקודות וסיים את השבוע ללא שינוי, בעוד מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4% לרמה של 10,920 נקודות, והשלים לעלייה שבועית של 1.2%. אולם, דומה שהעליות של השבוע שעבר יגיעו אל קיצן היום בפתיחה, שכן החוזים מראים על ירידות של כ-0.2% במדדים המובילים. לירידות הצפויות מוביל דו"ח של חברת המחקר בארונ'ס, שמצביע כי מניות גוגל עשויות להיחתך במחצית מערכן, לאור תחרות גוברת. גם מניית סטארבאקס, רשת בתי הקפה הגדולה בעולם, תורמת למגמה כשתפתח ככל הנראה בירידות, לאור הורדת המלצה מצד בנק ההשקעות UBS.

לאחר שירד בצורה חדה בשבוע שעבר, נסחר הנפט כשעה לפני תחילת המסחר כמעט ללא שינוי, ברמה של 61.9 דולר לחבית נפט.

בקרב המניות הישראליות, ירכזו עניין ככל הנראה סינרון וארבוטק, שפירסמו דו"חותיהן.

אורבוטק, המתמחה בפיתוח מערכות בדיקה אופטיות ליצרניות המעגלים המודפסים (PCB) וליצרניות הצגים השטוחים (FPD), סיכמה את 2005 עם גידול חד של 20.6% בהכנסות ל-379.9 מיליון דולר ועם צמיחה של 46.8% ברווח הנקי ל-43.3 מיליון דולר. את הרבעון האחרון של השנה סיימה אורבוטק עם הכנסות גבוהות מהצפוי של 96.5 מיליון דולר. הכנסות אלו היוו גידול של 2.9% לעומת הרבעון שקדם לו וצמיחה של 9.7% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה, צמח הרווח הנקי ב-86% לעומת הרבעון המקביל ל-12 מיליון דולר (36 סנט למניה), אולם הצמיחה החדה הושפעה ממחיקה חשבונאית שביצעה אורבוטק בסוף 2004.

בהתאם לאזהרה המוקדמת שפירסמה בתחילת ינואר, דיווחה היום חברת מכשור הלייזר לטיפולים אסתטיים סינרון כי הכנסותיה ברבעון הרביעי של 2005 הסתכמו ב-23.7 מיליון דולר. הכנסות אלו היוו גידול של 36% לעומת הרבעון המקביל ב-2004, אולם היו נמוכות מתחזיותיה של החברה בנובמבר. את הרבעון הרביעי היא סיימה עם צמיחה של 46% ברווח הנקי ל-12 מיליון דולר (43 סנט למניה).

במקביל לפרסום התוצאות, סיפקה סינרון תחזית ראשונה ל-2006, ולפיה היא צופה צמיחה של 37%-29% בהכנסות בהכנסות ל-120-113 מיליון דולר - בהתאם לטווח התחזיות של האנליסטים. גם שיעור הרווח הגולמי צפוי להישאר בטווח המדהים של 87%-85% מההכנסות. אולם, סינרון אמרה כי ההכנסות ברבעון הקרוב צפויות להיות באותה רמה כמו הרבעון האחרון, כלומר 24 מיליון דולר. בשוק ציפו להכנסות של כ-27 מיליון דולר, ובתגובה המניה יורדת ב-6% במסחר שלפני הפתיחה.

אלביט מערכות עשויה לסבול היום מירידות, לאחר שהודיעה היום כי היא מעריכה שתוצאותיה הצפויות לרבעון הרביעי של 2005 יכללו הוצאות המוערכות ב-25-20 מיליון דולר. ההוצאות נובעות מכמה גורמים: הראשון, רכישת 70% ממניותיה של חברת אלישרא; השני, רכישה של כ-13% נוספים ממניות תדיראן קשר; השלישי, השפעת כמה התפתחויות שחלו בתדיראן קשר ברבעון הרביעי של 2005 וכן הפחתת ערך הקשורה לחברות מוחזקות שבהן יש לאלביט מערכות זכויות מיעוט.

מהחברה נמסר כי כמחצית מההוצאות הללו נחשבות להוצאות חד פעמיות, כמו מחקר ופיתוח, הוצאות עבור רה-ארגון ומחיקת מלאים ונכסים אחרים הקשורים לרכישת המניות. שאר ההוצאות מתייחסות לחלקה של אלביט מערכות בהפסדי תדיראן בשל השביתה בתדיראן-קשר ברבעון הרביעי של 2005 ולהפחתות ערך הצפויות להירשם בגין חלקה של אלביט מערכות בחברות שבהן יש לה אחזקות מיעוט.

האנליסטים ציפו מאורבוטק בממוצע להכנסות של 95.7 מיליון דולר ולרווח של 36 סנט למניה. בסוף דצמבר הכילה קופתה של אורבוטק מזומנים בשווי של 211 מיליון דולר. שווייה של החברה עמד אמש בנאסד"ק על כ-818 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully