וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודב וגת מנסים למחוק את קרור והספקה מהמסחר: מפרסמים הצעת רכש בעלות של 64 מיליון שקל

שלומי גולובינסקי

10.7.2001 / 12:06

מחיר הצעת הרכש גבוה ב-23% ממחיר הפתיחה של המניות היום; קרור והספקה סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 126 מיליון שקל והפסד של 1.7 מיליון שקל

הבורסה של תל אביב מלאה בכפילויות - כלומר בחברה אם וחברה בת שההבדל ביניהן מזערי. הדוגמה הבולטת ביותר היא כמובן אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח . דוגמה נוספת היא קרור והספקה והחברה האם שלה ספנות והספקה , הנשלטת על ידי רוני גת ושלמה רודב.

פעם כפילות שכזו היתה תורמת ל"הצפת ערך", אבל במצבו הנוכחי של שוק המניות היא מהווה יותר נטל מנכס. סביר להניח כי זו הסיבה להצעת הרכש שמפרסמת היום ספנות והספקה ל-32% ממניות קרור והספקה.

מחיר הצעת הרכש עומד על 16 שקל למניה, גבוה בכ-25% ממחיר הפתיחה של המניות הבוקר. עלות הצעת הרכש לספנות והספקה עומדת על כ-64 מיליון שקל. הצעת הרכש שמפרסמת ספנות והספקה משקפת שווי חברה של 200 מיליון שקל לקרור והספקה, שגבוה בכ-10% מההון העצמי שלה.

ההחזקה העיקרית של קרור והספקה היא ביצרנית המשקאות הקלים יפאורה , הנסחרת בתל אביב לפי שווי חברה של 65 מיליון דולר. בנוסף, מחזיקה קרור והספקה בנכסי נדל"ן בחולון, ראשון לציון, חיפה, נשר ותל חנן.

פעילות אחרת של קרור והספקה היא השקעות בחברות היי-טק באמצעות החברה הבת קרור 5 טכנולוגיות, שהשקיעה בשנה החולפת במספר חברות סטארט אפ כמו אפלטיקס, אקסטנט טכנולוגיות, קופרגייט וקרן ההון סיכון אוורגרין.

קרור והספקה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 126 מיליון שקל והפסד של 1.7 מיליון שקל. את השנה שעברה סיימה קרור עם רווח נקי של 20 מיליון שקל במחזור של 592 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully