וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כללי האתיקה לפרסום בטלוויזיה ייכנסו לתוקף באפריל

איילה צורף

14.2.2006 / 13:06

בשבוע הקרוב יידרשו כל משרדי הפרסום והמפרסמים שיהיו מעוניינים לקחת חלק בכך, לחתום על הסכם המחייבם לעמוד בתקנון

בתוך חודש וחצי ייכנסו לתוקף כללי האתיקה החדשים שלפיהם ייאושרו וייפסלו פרסומות ברשות השנייה. על פי התוכנית של הרשות השנייה, המפקחת על שידורי הערוצים 2 ו-10, בשבוע הקרוב יידרשו כל משרדי הפרסום והמפרסמים שיהיו מעוניינים בכך לחתום על הסכם לפיו הם מתחייבים למלא אחר תקנון האתיקה החדש, שבו יפורטו כללי המותר והאסור בפרסום בטלוויזיה.

משרד פרסום שיחתום על התקנון, יקבל הדרכה מאנשי הרשות השנייה, בעיקר בדבר החומרים שאסור יהיה לשלב בפרסומות - מיניות יתר, אלימות, פגיעה ברגשות הציבור וכדומה. לאחר מכן יוכלו משרדי הפרסום להעלות לשידור בערוצים 2 ו-10 כל פרסומת שיחפצו, ללא אישור מוקדם מהרשות השנייה. זאת, בניגוד למצב כיום, במסגרתו נדרשים זכייני ערוץ 2 ו-10 לאשר מראש פרסומות העלולות להיות בעייתיות בתחומים שנויים במחלוקת כמו מיניות, אלימות וכדומה.

בשלב זה מדובר בתקופת ניסוי של חצי שנה. במסגרת הניסוי, גוף מסחרי אשר שניים מתשדירי הפרסומת שלו ייפסלו על ידי הרשות לאחר שעלו לאוויר - עקב כך שלא עמדו בכללי האתיקה החדשים - או שחמישה מתשדיריו ייפסלו על רקע נושאים של אמת בפרסום, יישלל ממנו התג האתי. גוף כזה ייאלץ מרגע השלילה להעביר לאישור מוקדם כל קמפיין שיחפוץ לשדר בטלוויזיה המסחרית.

מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות השנייה: "הנהגת התג האתי על בסיס הקוד האתי לפרסומות מהווה צעד משמעותי ומיזם חלוצי במעבר לרגולציה משותפת בתחום הפרסומות. הרשות מעודדת את לקיחת האחריות הציבורית על תוכן הפרסומות בידי גופי הפרסום, ותמשיך מצידה להגן על אינטרסים ציבוריים מרכזיים בכל הקשור לאתיקה בפרסומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully