וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף, זה רע לזוגיות?

16.2.2006 / 13:16

מסקר שנערך לאחרונה עולה כי שני שליש מהזוגות במדינה מנהלים חשבון בנק משותף ומקבלים את ההחלטות הכספיות יחד

הדעה הרווחת בקרב הציבור היא שהכסף מהווה מקור למריבות בין בני הזוג. ובכן, מסקר שנערך לאחרונה, עולה כי אין זה כך. לפי הנתונים, 64.2% מהזוגות בישראל מחזיקים חשבון בנק משותף, ו-65% מהזוגות מקבלים במשותף כל החלטה הנוגעת לכספים. נתון מפתיע נוסף הוא ש-61% מהנשאלים ציינו כי בן הזוג שלהם אינו מבזבז כסף על דברים מיותרים.

הסקר נערך מטעם "מזרחי-טפחות", ונועד ללמוד על האופן בו הישראלים מנהלים את חשבונות הבנק שלהם. מהסקר עולה עוד כי רק 13% מהזוגות מנהלים חשבון נפרד לכל אחד מבני הזוג. 61% מהנשאלים ציינו כי הם "אף פעם לא רבים על כסף", 27% אמרו כי לעיתים רחוקות בלבד. יתר העונים ציינו כי הם רבים על כסף לעיתים קרובות וחלקם אף "כל הזמן".

מחלוקה בין נשים לגברים עולה תמונה מעט שונה: רוב הגברים בטוחים שהם פשוט לא רבים על כסף, בעוד שמחצית בלבד מהנשים תמכו בטענה זו. רק 11% מהנשאלות הודו כי הגברים מקבלים את ההחלטות הכספיות בבית, בעוד ש-17% מהגברים ציינו כי הם אחראים על ההחלטות האלה.

והנה נתון אחד שלא מפתיע כמעט: הכסף מהחתונה מיועד בראש וראשונה לכיסוי הוצאות האירוע. אחר כך משתמשים הזוגות בכסף לרכישת דירה, הוצאות שוטפות וקניית רכב. רק 3.4% מהנשאלים בזבזו את כספי החתונה על ירח דבש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully