וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק עולה 0.5%, יום שלישי חיובי

עומרי כהן

16.2.2006 / 23:05

נס עולה כ-3% על רקע תוצאות רבעוניות טובות מהצפוי. אם סיסטמס מוסיפה 1.4%; צורן עולה ב-2.3%; דאו ג'ונס מוסיף 0.1%

בוול סטריט נפתח יום המסחר בעליות שערים מתונות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.5% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1%. בקרב המניות הישראליות עולה נס טכנולוגיות ב-2.8% לאחר שהכתה את התחזיות ברבעון הרביעי. אם סיסטמס עולה ב-1.4% וצורן מוסיפה 2.3%.

סקירת טרום מסחר:

החוזים העתידיים על המדדים המובילים אינם מספקים היום איתות ברור באשר לכיוונה של וול סטריט בפתיחת יום המסחר הרביעי בשבוע. קטליזטור חיובי יתקבל היום מצד הרגיעה הנמשכת בזירת האנרגיה ומדו"חות חזקים מצד ענקיות הטכנולוגיה, היולט-פאקרד ואפלייד מטיריאלס, שלמרות התחזית החלשה מהשוק לרבעון הנוכחי עקפה את תחזיות האנליסטים להכנסות ולרווח ברבעון החולף. המשקיעים ימתינו גם לדו"חותיה של דל, שיפורסמו לאחר הנעילה.

מדד נאסד"ק מוטה הטכנולוגיה יפתח ברמה של 2,276.5 נקודות, לאחר עלייה בת כ-1.6% ביומיים האחרונים. דאו ג'ונס, שחצה שלשום את רף ה-11,000 נקודות יפתח בגובה 11,059.9 נקודות. ביומיים האחרונים עלה מדד התעשיות המסורתיות ב-1.6% גם כן.

בזירת האנרגיה. מחירי הנפט צנחו אמש בשיעור חד של 3% ל-57.6 דולר בעקבות גידול במלאי הנפט בשבוע שעבר ולאחר שיום קודם לכן שברו כלפי מטה את רמת התמיכה הפסיכולוגית החזקה בגובה 60 דולר לחבית לראשונה מזה מספר חודשים. כעת שבים אמנם מחירי הנפט לעלות ב-72 סנט ל-58.37 דולר לחבית, אך עדיין מדובר ברמות נמוכות בלמעלה מ-10 דולרים מרמות השיא שנצפו בחודש אוגוסט האחרון לאחר פגיעת סופות ההוריקן - ריטה וקתרינה בארה"ב.

בזירה המקרו כלכלית יפורסמו היום שלושה נתונים מעניינים:

הראשון - מספר התחלות הבנייה בחודש ינואר. הצפי הוא לקצב של 2 מיליון יחידות מ-1.933 מיליון יחידות בחודש דצמבר 2005. הנתון עשוי לזכות למעקב צמוד במיוחד בעקבות דברי הנגיד הפדרלי החדש בן ברננקי אתמול, לפיהם ההאטה בענף הבנייה היתה אחת מהאחראיות להעלאות הריבית האחרונות בארה"ב.

ברננקי שידר אתמול איתותי הרגעה לשוק, שסייעו לו להשלים יום שני של עליות שערים, לאחר שאמר אמנם כי ייתכן שיהיו העלאות ריבית נוספות בעתיד. היום יהיה היום השני לעדותו של ברננקי - הפעם בפני ועדת הבנקאות בסנאט האמריקאי.

נתון נוסף שיפורסם היום - כמדי שבוע - מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-11 בפברואר. התביעות החדשות צפויות לעלות ל-285 אלף מ-277 אלף בשבוע שקדם לו. בארבעת השבועות האחרונים הפגין שוק העבודה האמריקאי חוסן כשהתביעות החדשות לדמי אבטלה נפלו מהתחזיות.

עוד יפורסמו היום - מחירי היבוא לחודש ינואר עם צפי לעלייה של 1%, אחרי ירידה של 0.2% בחודש דצמבר וסקר הפד לפעילות היצרנית באיזור פילדלפיה. המדד צפוי לעלות ל-10 בחודש פברואר אחרי ירידה חדה ל-3.3 בינואר מ-10.9 בחודש האחרון ב-2005.

בקרב המניות הישראליות, נס היכתה את תחזית ההכנסות עם 105.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי. הרווח הנקי של החברה צמח לשיא של 6.8 מיליון דולר. את 2005 כולה סיכמה נס עם הכנסות של 385 מיליון דולר, גידול של 26% מ-2004, בעוד שתחזית האנליסטים הממוצעת בוול סטריט עמדה על 383.2 מיליון דולר. מניות נס עשויות לשוב ולהתאושש היום על רקע התוצאות החיוביות, לאחר שנחתכה בכ-6% מתחילת פברואר. מניות נס עולות במסחר שלפני הפתיחה ב-4.1%.

מניות טבע, שנהנו אמש מתוספת של כ-1% ל-41.2 דולר עולות בשעה זו במסחר של טרום הפתיחה ב-0.4%. ענקית הפרמצבטיקה הישראלית עשויה להמשיך וליהנות מסנטימנט חיובי גם היום, לאחר שהודיעה הבוקר, כי קיבלה אישור גנרי מותנה ל-Rabeprazole - הגירסה הגנרית ל-Aciphex של Eisai לסתירת חומציות הקיבה. אישור סופי יתקבל עם סיום ההתדיינות המשפטית לגבי הפטנט על המוצר או זמן פקיעת הפטנט בפברואר 2007. מכירות התרופה המקורית מסתכמות ב-1.2 מיליארד דולר לשנה. עוד ברקע למסחר היום במניות טבע, אישור שקיבלה ביוג'ן איידק להמשך הניסויים הקליניים בטיפול לטרשת נפוצה - טיסאברי - טיפול מתחרה בתרופת הדגל של טבע - הקופקסון. טיסאברי הורדה מהמדפים בשנה שעברה לאחר מספר מקרי מוות.

נובה תיסחר היום על רקע אזהרת רווח שפירסמה לרבעון הרביעי. נובה צופה כעת הכנסות של 8 עד 8.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי והפסד נקי של 2-1.5 מיליון דולר. בנוסף, החברה תעדכן את דו"חותיה ל-2004 בגלל הכרה לא ראויה מבחינה חשבונאית בהכנסות. בשלושת החודשים האחרונים טיפסה מניית נובה בכ-19%.

ריטליקס הודיעה היום על דחיית פרסום הדו"חות לרבעון הרביעי ול-2005 כולה. התוצאות המלאות, שהיו אמורות להתפרסם ב-21 בפברואר, יפורסמו בסופו של דבר ב-13 במארס. ברטיליקס ציינו, כי התאריך המחודש נועד להעניק לרו"ח החדשים של החברה - ממשרד קוסט, פורר, גבאי וקסירר, החבר בפירמה הבינ"ל ארנסט אנד יאנג - זמן נוסף להשלים את הסקירה השנתית שלהם.

בנוסף - ובפעם השנייה בתוך חודש וחצי - אישררה החברה היום את התחזית שלה לשנת 2005. ריטליקס, המתמחה בפתרונות תוכנה לניהול רשתות קמעוניות, סיימה את השנה שעברה עם הכנסות גבוהות מ-190 מיליון דולר ורווח נקי הגבוה מ-15.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully