וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת ידחה מועד ישום ניידות המספרים

ערן גבאי

16.2.2006 / 15:48

התוכנית תאפשר לכל מנוי תקשורת לעבור בין ספקי שירות מבלי להחליף את המספר, היא האמצעי החשוב ביותר לקיום תחרות בשוק

משרד התקשורת צפוי להיענות בחיוב ללחצים ולדרישות של חברות התקשורת, ולהאריך את המועד לישום תוכנית ניידות המספרים בכחצי שנה נוספת - כך נודע ל-TheMarker. המשמעות היא דחיית התחרות האמיתית בשוק התקשורת בעוד חצי שנה, שכן תוכנית ניידות המספרים היא האמצעי החשוב והמשמעותי ביותר במעבר מנויים נוח בין מפעילות שירותי התקשורת השונות וניצול אפקטיבי של פירות התחרות בשוק.

ניידות המספרים תחייב את החברות להיערך למצב בו כל מנוי תקשורת יוכל לעבור בין ספק שירות אחד לספק שירות מתחרה, מבלי שיחליף את מספר הטלפון שלו. כיום, חסמי המעבר בחלק מתחומי התחרות בשוק התקשורת גבוהים וכרוכים בהשקעה לא קטנה מצד הצרכן, ועל כן משרתים לא פעם את החברות בביצור תופעת ה"לקוחות השבויים" (לקוחות שבוחרים להישאר אצל ספק שירות רק מאחר שחסמי המעבר לספק אחר נתפשים בעיניהם כגבוהים יותר).

מנכ"ל משרד התקשורת, אבי בלשניקוב, הודה כי הלחץ מצד חברות התקשורת - בעיקר בזק וחברות הסלולר - על משרד התקשורת כבד, וכי דרישת החברות היא לתוספת של עוד כ-6-8 חודשים בממוצע מעבר לחודש דצמבר 2006, אז אמורה היתה להיכנס לתוקפה תוכנית ניידות המספרים. על מועד יישום התוכנית נמסר לחברות כבר בחודש מארס 2005.

בלשניקוב אמר בתגובה כי "על חצי שנה לא שווה לשבור את הכלים ולעשות מלחמת עולם". לפני כמה שבועות עוד כתב בלשניקוב לראש פורום תוכנית ניידות המספרים, אורי הר, כי "קיימת חשיבות צרכנית רבה ליישומה המהיר של תוכנית ניידות המספרים, ולכן לא תהיה דחייה בישום התוכנית והיא תצא לדרך במועד". בלשניקוב מדגיש גם היום את החשיבות שבישום התוכנית ואומר כי "זהו תנאי יסוד לקיומה של תחרות בשוק התקשורת".

השינוי המסתמן במדיניות משרד התקשורת מוזר עוד יותר על רקע ההודעה הרשמית שהוציא המשרד לאחרונה, ולפיה החליט ש"לא תהיה דחייה ביישום תוכנית ניידות המספרים, והיא תצא לדרך במועד שנקבע, לכל המאוחר עד דצמבר 2006". דחיית היישום לדצמבר היא ניצחון של חברות התקשורת, שכן מסמכי המדיניות הרשמיים של המשרד קבעו במפורש כי תוכנית ניידות המספרים תיכנס לתוקף לא יאוחר מה-1 בספטמבר 2006. כך שלמעשה, כעת מדובר כבר בדחייה בישום התוכנית, שעשויה להגיע לכ-9 חודשים.

בלשניקוב מתכוון להמליץ מיידית לשר התקשורת, אברהם הירשזון, להאריך את מועד ישום תוכנית ניידות המספרים, באישור גם מצד שר האוצר וועדת הכלכלה של הכנסת, ב-3 חודשים נוספים. כבר בשבוע הבא הוא יזמן אליו דיון בהיערכות חדשה לישום תוכנית ניידות המספרים בפורום של סמנכ"לי הטכנולוגיות של החברות, אנשי הטכנולוגיה במשרד התקשורת, אנשי האוצר ונציגים מהשב"כ - כדי לבחון הארכה נוספת במועד יישום התוכנית.

חברות התקשורת והטלפוניה הילכו אימים על משרד התקשורת, בטענה שהן לא יוכלו לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו לישום התוכנית, וניסו לשכנע את משרד התקשורת שניידות המספרים לא תביא עמה מהפכה. מדובר, כך טוענות החברות, בפרויקט יקר מאוד - שתרומתו לתחרות לא ברורה. החברות יאלצו להוציא עוד עשרות מיליוני שקלים, בנוסף על כ-200 מיליון שקל שכבר הוצאו על שינוי מספר הסלולר ל-10 ספרות; את הכסף הן יצטרכו להחזיר מארנקו של הצרכן, כך שהן מאיימות בפגיעה בתחרות; החברות קראו למשרד התקשורת ללמוד מהנעשה במדינות בעולם בהן הופעלה ניידות המספרים, אך בכל הקשור להיקף נטישת המנויים - מהפכה של ממש לא התרחשה. החברות אף העלו דרישה לאחרונה, במסגרת פורום ניידות המספרים, לפיה מנוי שיבקש לעבור ממפעיל אחד לאחר - יהיה חייב להגיע פיסית לאחד ממרכזי החברה ולמסור ידנית את בקשת המעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully