וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קומברס מאבדת 11%; הנאסד"ק יורד אל מתחת ל-2,000 נקודות

אלי דניאל

10.7.2001 / 21:10

מרקורי מאבדת 7.4% ובקווב נופלת ב-11.3%; אם סיסטמס מאבדת 7.7%; טבע עולה בכ-0.7%; ריטליקס מטפסת ב-3.1%

יום המסחר הנוכחי החל בצורה חיובית כאשר הן מדד הנאסד"ק והן מדד הדאו ג'ונס רשמו עליות שערים. עם זאת, מגמת המסחר התהפכה לאחר שעת המסחר הראשונה ומאז מתחזקות ירידות השערים במדדים המובילים. מדד הנאסד"ק יורד כעת ב-2.1% לרמה של 1,984 נקודות. מדד הדאו ג'ונס נע אף הוא כלפי מטה לרמה של 10,212 נקודות תוך שהוא משיל 0.85%.

קורנינג, יצרנית הסיבים האופטיים הגדולה בעולם, שהודיעה אתמול על קיצוץ של 1,000 משרות, סגירת 3 מפעלים ומחיקת 5.1 מיליארד דולר, מאבדת כעת כ-4.2%. אלקטל, אשר אף היא הודיעה על קיצוצים נוספים בכוח האדם בשל ירידה בביקוש למוצריה, יורדת ב-0.6%.

מניות ג'ננטק ונובארטיס יורדות כעת בשיעור של 15.6% ו-3.8% בהתאמה, וזאת לאחר שה-FDA דחה היום את בקשתן לאישור שיווק תרופת XOLAIR המיועדת לטיפול באסטמה ואשר שווי השוק הפוטנציאלי שלה מסתכם בכ-650 מיליון דולר לשנה.

מבין המניות הישראליות ניתן לציין את מניית קומברס שמאבדת כ-11%, למרות שפתחה את המסחר בעלייה של כ-3.6%, וזאת בהמשך לירידה של כ-11.8% שנרשמה אתמול, בשל הורדת תחזית ההכנסות לשנת 2001 ו-2002 ע"י בנק ההשקעות גולדמן סאקס.

מניית צ'ק פוינט יורדת כעת ב-0.9%. הערב הודיעה ענקית אבטחת רשתות האינטרנט על תחילת אספקת "הדור הבא" של אבטחת האינטרנט - ה-Next Generation - NG, המציע פתרונות VPN בעלי ביצועים גבוהים ונוחות ניהול. כמו כן, החברה הודיעה כי עברה את רף 100 אלף ההתקנות של תוכנת אבטחת האינטרנט VPN 1/FireWall-1 ברשתות פרטיות וירטואליות.

ירידות חדות רושמות בקווב שנופלת ב-11.3% ומניית מרקורי מאבדת כ-7.4% לאחר שאתמול השילה 2.4%.

מניית טבע עולה כעת ב-0.65%. על פי פרסומים בעיתון הכלכלי האוסטרלי "Australian Financial Review", ענקית התרופות הגנריות הישראלית היא המועמדת המרכזית לרכישת חברת פיירפק, החברה הבת של Faulding האוסטרלית, כאשר חברת התרופות מיילן מתמודדת איתה על הרכישה. שוויה של פיירפק נאמד בכ-550 מיליון דולר, וככל הידוע, העניין של טבע בפיירפק נובע מקו המוצרים שלה, כמו גם מנתח השוק של החברה האמריקאית.

מניית חברת האלחוט פלוור , אשר עתידה להשלים במהלך הרבעון הנוכחי את מיזוגה עם בריזקום, נסחרת כעת בירידה של 0.3%, וזאת למרות שהודיעה היום על חוזה המשך לאספקת ציוד תקשורת אלחוטית לתאגיד Abrared הספרדי (המוכר בשם המסחרי NEO) בשווי כולל של יותר מ-3 מיליון דולר.

פלוור מסרה גם כי בהמשך לחתימת החוזה, התקבלו אצלה הזמנות לציוד, ואלה אף סופקו במהלך הרבעון השני של השנה. פלוור הוסיפה כי היא סיפקה עד כה מאות תחנות קצה שישמשו לחיבור לקוחות NEO אל הרשת. ההזמנה החדשה כוללת ציוד תחנות קצה, הדרושות לחיבור הלקוחות העסקיים של ניאו אל רשת ה-Walk Air ולתחנות בסיס נוספות, שישמשו להגדלת פרישת הרשת ברחבי ספרד.

ריטליקס עולה כעת בכ-3.1% לאחר שדיווחה הבוקר כי החברה הבת, סטוראליינס, השיקה מערכת מידע חדשה המנתחת נתוני שוק עבור ספקי המזון. מניית אי.סי.איי אשר הודיעה היום על הסכם שת"פ עם חברת Fastcomm, המייצרת שרתי Signaling (איתות) עבור מערכות טלפוניית ה-IP של חטיבת ה-NGTS של אי.סי.איי, מאבדת 0.5%.

מניית אם סיסטמס יורדת ב-7.7%. היום הודיעה החברה כי חתמה על הסכם OEM ראשון עם יצרנית ציוד המחשוב ההיקפי I-O Data, שתשווק ביפאן את פתרונות אחסון הנתונים של החברה מסדרת DiskOnKey. פתרונות האחסון שיסופקו לחברה היפאנית יהיו בעלי זיכרון של 16 ו-32 מגהבייט. I-O Data תשווק את המערכת תחת שם המותג "Easy Disk".

מניית תרו מאבדת כעת ב-0.8%. אמש המליץ האנליסט פול וודהאוס מבנק ההשקעות האמריקאי מריל לינץ' לנצל את הירידה של תרו מהשיא בתקופה האחרונה (ירידה של כ-10% במהלך חמישה ימים) ולהיכנס לפוזיציה במניה.

וודהאוס ציין כי במניית תרו נוצרה כעת הזדמנות קנייה טובה, במיוחד לקראת הרבעון השני שצפוי להיות חזק. תרו ממתינה כיום לאישורן של 8-9 בקשות ANDA נוספות, שהוגשו ל-FDA בארה"ב, אשר השווי הכולל שלהן הוא יותר מ-500 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully