וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל גיוס הון בהיקף של 30 מיליון דולר לדי פארם

הארץ

10.7.2001 / 22:38

חברת הביוטכנולוגיה ביטלה את ההסכם עם הבנק האירופי S.G.COWEN, לאחר שנכשל בגיוס הון לחברה

מאת אורה קורן

חברת הביוטכנולוגיה די פארם ביטלה את ההסכם עם הבנק האירופי S.G.COWEN לגיוס 30 מיליון דולר, לאחר שהבנק נכשל בגיוס הון לחברה. לדברי יו"ר די פארם, דוד הזלקורן, פתחה בעלת המניות המובילה בחברה, כלל תעשיות ביוטכנולוגיות, בהליכי גיוס הון עבור די פארם.

בסוף 2000 החליטה די פארם לגייס 50 מיליון דולר. על פי הערכות, הגיוס היה אמור להתבצע לפי שווי חברה של כ-100 מיליון דולר, אחרי הכסף. בשלב ראשון, תוכנן גיוס של 30 מיליון דולר. שלושה בנקים אירופיים התמודדו על ביצוע הגיוס, והחברה בחרה ב-S.G.COWEN.

הבנק לא הצליח לגייס את ההון ונימק זאת במצב הביטחוני שמרחיק משקיעים זרים מהשקעות בישראל ובמצב הקשה של ענף ההיי-טק. לכן, החליטה החברה לבטל את ההסכם עם הבנק ולפתוח במהלך מזורז לגיוס הון.

לדברי הזלקורן, התקבלו התחייבויות ממשקיעים ישראלים בהיקף של כ-15 מיליון דולר. ככל הנראה, יתבצע הגיוס באמצעות כלל תעשיות ביוטכנולוגיות, שתמשיך להשקיע בחברה. כן נבחנת אפשרות לצרף לגיוס חלק מחברות הקונסורטיום המלווה את כלל תעשיות ביוטכנולוגיות בהשקעות בתחום הביוטכנולוגיה, הכולל את קונרס מקבוצת שרם-פודים-קלנר, קרן יוזמה, קבוצת שטיינמץ ואלרוב.

די פארם נחשבת אחת מחברות הביוטכנולוגיה הישראליות המצליחות. החברה פיתחה טכנולוגיות המאפשרות העברת תרופות ישירות לתאים חולים תוך מעבר חסמים ביולוגיים, דוגמת חסמי הכניסה למוח. הטכנולוגיה מתבססת על נשא שומני הקושר את המולקולה של התרופה בגשר מיוחד. הגשר, שהוא הפטנט של די פארם, גורם לתרופה להתפרק באמצעות אינזים רק כאשר היא מגיעה לתא החולה, ובכך מצטמצמת תופעת הרעילות של התרופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully