וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס נפלה 20% ביומיים

אלי דניאל

11.7.2001 / 0:02

בסלומון סמית ברני עדיין מאמינים בחברה ומעניקים למניה מחיר יעד של 100 ד'

ימים קשים עוברים בתקופה האחרונה על מניית קומברס. מאז ראשית חודש מאי 2001 איבדה כ-50% משוויה, מזה 33% מאז פירסמה החברה, בראשית חודש יוני את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2001 אשר היכו את תחזיות האנליסטים בפעם ה-28 ברציפות.

אז מה קרה בחברה שגרם למנייתה לאבד בשני ימי המסחר האחרונים, למעלה מ-20%?

עיקר "ההאשמות" יופנו, קרוב לוודאי, לגולדמן סאקס. אתמול, הותירו האנליסטים אילן זיווטובסקי, אייב פינקלשטיין ושמעון לוי מבנק ההשקעות האמריקאי המלצת "תשואת יתר" למניית החברה, תוך שהם מנמיכים את התחזיות לשני הרבעונים הבאים. בעוד שהתחזיות המוקדמות היו לצמיחה של 5% בהכנסות, בכל אחד משני הרבעונים הללו, כעת מעריכים בגולדמן סאקס כי ההכנסות יצמחו ברבעון השלישי בכ-2% בלבד, ואילו ברבעון הרביעי יגדלו הכנסות החברה ב-3.5%. כמו כן, תחזית הצמיחה לשנת 2002 הופחתה מ-22% ל-20%.

אבל, לדבריו של האנליסט ויקטור הלפרט, מבנק ההשקעות סלומון סמית ברני, קיימת סיבה נוספת לירידה שנרשמה בימים האחרונים במניית החברה. הלפרט, אשר חזר והעניק היום המלצת "קנייה בסיכון גבוה" למניית החברה, תוך שהוא מותיר מחיר יעד של 100 דולר - מחיר שנראה כיום מעט דמיוני - מציין כי אתמול, ה-9 ביולי, הסתיימה תקופת ההמרה של איגרות חוב שהנפיקה קומברס בעבר בהיקף של 300 מיליון דולר.

חלק ממחזיקי איגרות החוב, אשר תוקפן הוא עד לחודש יולי 2005 והן מעניקות תשואה שנתית של 4.5%, בחר להמירן במניות, כך שבסך הכל נוספו בעקבות ההמרה כ-13.9 מיליון מניות חדשות. הלפרט מוסיף כי מרבית בעלי איגרות החוב אשר המירו אותן למניות, בשל הכדאיות הכלכלית שהיתה טמונה בצעד זה, מיהרו למכור את המניות בשוק שכן מדובר בגופים אשר השקיעו באיגרות החוב עבור הריבית שקיבלו בעבור איגרות אלה ולא היתה להם כל כוונה להפוך לבעלי מניות בחברה.

הלפרט מוסיף כי בעקבות ההמרה יפחתו הוצאות המימון השנתיות של קומברס ב-14 מיליון דולר, וזאת משום שהחברה לא תצטרך לשלם ריבית בגין איגרות החוב שהומרו.

הנתון המעודד, מבחינת המשקיעים במניות החברה, אותו מציין הלפרט הוא שגם בחודש נובמבר 1996 בוצעה בקומברס המרה של איגרות חוב למניות וגם אז איבדה המניה כ-20% מערכה, בתקופת ההמרה. עם זאת, מיד לאחר מכן שבה המניה ותיקנה את מחירה כלפי מעלה תוך שהיא מוחקת במהרה את הירידה הנ"ל.

כמו כן, הלפרט מציין בהמלצתו כי על פי הערכת צוות ציוד האלחוט בסלומון סמית ברני, היקף מנויי התקשורת האלחוטית צפוי לצמוח בשנת 2001 בכ-30% ובשנת 2002 בכ-21%, כאשר עיקר המנויים החדשים שיצטרפו הינם ממזרח אסיה ומאמריקה הלטינית, אזורים בהם קיימת נוכחות חזקה של החברה.

הלפרט מונה מספר סיבות להתאוששות במחיר מניית החברה. בין היתר, הוא סבור כי קיים סיכוי נמוך ביותר שקומברס לא תעמוד בתחזיות לרבעון השני. במקרה שכזה, מעריך הלפרט כי הסטייה מהתחזיות המוקדמות לא תעלה על 10%. כמו כן, הלפרט מזכיר כי המניה נסחרת כיום במחיר שפל של 8 השנים האחרונות (למעט בתקופה בה התרחש המשבר הפיננסי בדרום מזרח אסיה). בנוסף, הלפרט מדגיש כי החברה ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה על חשבון מתחרותיה.

הלפרט מותיר את תחזיתו הקודמת לפיה החברה תשיג ברבעון השני של השנה רווח של 43 סנט למניה, כאשר בכל שנת 2001 צפויות הכנסות החברה להסתכם ב-1.532 מיליארד דולר. הרווח למניה לשנת 2001 צפוי להסתכם ב-1.47 דולרים למניה. באשר לשנת 2002, הרי שלהערכת הלפרט בשנה זו תגיע החברה להכנסות של 1.875 מיליארד דולר והרווח למניה יגיע ל-1.79 דולרים.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק המלצות אנליסטים בתפריט הימני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully