וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקדולנדס נתבעה על הוספת חלב וחיטה לצ'יפס

TheMarker

19.2.2006 / 11:48

ביום שני התפרסמה הידיעה לפיה החברה הוסיפה המוצרים ללא שיידעה את הלקוחות. עד כה הוגשו כבר שלוש תביעות שונות

שלוש תביעות שונות הוגשו בבתי משפט בארה"ב נגד חברת מקדונלדס, רשת המזון המהיר הגדולה בעולם, על כך שהוסיפה מוצרי חלב וחיטה כדי לתבל צ'יפס ולא יידעה את הלקוחות.

ההודעה פורסמה ביום שני האחרון. התביעות לא איחרו לבוא והוגשו ביום רביעי ושישי. צפויות תביעות נוספות.

דברה מופאט מהעיירה לומבארד שבאילינוי תובעת דמי נזיקין לא נקובים, בתביעה שאותה הגישה ביום שישי בשיקגו. עורך הדין שלה טוען כי הלקוחה שלו סובלת ממחלת צליאק - רגישות, עד כדי סכנת חיים לאכילת גלוטן, אשר נמצא בחיטה ובדגנים נוספים. תביעות נוספות שהוגשו בסוף השבוע - מארק וטריסה צימיאק מפלורידה שבתם סובלת מצליאק וחלתה בעקבות אכילת הצ'יפס. התביעה השלישית - נדיה סוגיך מלוס אנג'לס שטוענת כי היא טבעונית, איננה אוכלת שום מזון מן החי, ולכן לא הייתה אוכלת את הצ'יפס לו ידעה כי הם מכילים חלב.

ג'ק דאלי, סגן הנשיא הבכיר במקדולנדס, הודיע כי החברה עדיין לא ראתה את כתב התביעה. כמו כן הודיע דאלי כי החברה בודקת אם הצ'יפס מכילים גלוטן, במעבדות אלרגיות המזון באוניברסיטת נבראסקה.

רק ביום שני האחרון הודיעה חברת מקדונלדס כי היא משתמשת במוצרי חלב וחיטה כדי לתבל צ'יפס. לפני ההודעה הרשמית, פרסמה מקדולנדס באתר האינטרנט כי היא מוסיפה מוצרי חלב וחיטה לצ'יפס.

לפני שנה שילמה מקדונלדס 8.5 מיליון דולר כדי להסדיר תביעה בנוגע לשמן בו היא משתמשת לטיגון המאכלים שלה, שלפי טענת התביעה גורם לחסימת עורקים. את תשלומי הפיצויים חילקה מקדונלדס לשניים: 7 מיליון דולר תרמה החברה לאגודת הלב האמריקאית, ו-1.5 מיליון דולר נוספים תשקיע החברה במאמצים ליידע את הציבור בשינויים שתערוך, כדי להימנע משימוש בשמן כזה.

לפני שנה וחצי התפרסם סרטו של מורגן ספרלוק, "סופר סייז מי". ספרלוק החליט לאכול במשך 30 יום ארוחות בוקר, צהריים וערב אך ורק מתוצרת מקדונלדס. מורגן ספרלוק עלה במשקל, רמות הכולסטרול שלו נסקו, הכבד שלו התמרד והדחף המיני שלו כמעט נעלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully