וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר משיקה פלטפורמת מוסיקה

ערן גבאי

19.2.2006 / 13:43

תאפשר למנויי הדור השלישי לפתוח ספריית שירים פרטית על גבי שרתי פרטנר. תשקיע בפרוייקט 8 מיליון שקלים

שבועיים אחרי שסלקום השיקה את נגן המוסיקה האישי שלה ואותתה שבכוונתה להוביל את תחום המוסיקה הסלולרית בישראל, מצטרפת היום גם פרטנר לתחום החם של הורדת שירים בסלולר. אם מישהו חשב שחברות הסלולר ימשיכו לבדל עצמן בהשקעה בין עולמות התוכן השונים - טלוויזיה, וידיאו ומוסיקה - הרי שפרטנר החליטה להגיב ומהר למהלך השקת ווליום 2 של סלקום, בהשקעה דומה של כ-8 מיליון שקל.

עם זאת, פרטנר דאגה למצוא את הבידול מסלקום מיד עם פתיחת מסיבת העיתונאים, כשהמשנה למנכ"ל, דוד אבנר, הדגיש ש"המהפכה הטכנולוגית של פרטנר בתחום המוסיקה, שיוצרת שינוי בתפיסת השימוש והצריכה של מוסיקה, אפשרית רק בדור השלישי". פרטנר השיקה את רשת הדור השלישי בתחילת 2005 וכבר גייסה לשורותיה כ-105 אלף מנויים, בעוד סלקום תשיק את הרשת שלה בסוף מרץ השנה.

שם המשחק בשוק הסלולר הוא בידול אפקטיווי, כינתה זאת סמנכ"ל השיווק של פרטנר, איריס בק. בידול ברמת המוצר והטכנולוגיה; בידול ברמת התדמית והחסויות; ובידול בהיצע המכשירים. הבידול החשוב ביותר של פרטנר היא באפשרות שהיא מעמידה לרשות מנויי הדור השלישי שלה לפתוח ספריית שירים פרטית על גבי שרתי פרטנר, כך שהיא תחסוך ברכישת כרטיסי זיכרון נוספים, ותגבה דמי מנוי חודשיים בעבור השירות. פרטנר מאמצת בכך לראשונה מודל הדומה לזה של ספקיות האינטרנט, וגישה חדשנית בעולם הסלולר הישראלי.

עם זאת, נדמה שהבידול האמיתי בין החברות, והמשמעותי ביותר בעיני הלקוחות, הוא בהסכמי הבלעדיות של חברות הסלולר מול האמנים המובילים בישראל. כך את ארקדי דוכין, לדוגמא, ניתן לשמוע רק ברשת סלקום, את ברי סחרוף בפלאפון, בעוד הפרויקט של עידן רייכל חתום מול פרטנר. "אני מקווה לראות שוק משוכלל שכל האמנים יושמעו בכל החברות - זה טוב לכולם", אמרה בק, אך המשיכה בינתיים להבליט את נבחרת האמנים שלה מול אלה של המתחרות.

פרטנר, כמו סלקום ופלאפון, מתחילות להיכנס יותר ויותר גם לעולם הפקת האלבומים עבור אמנים. ברוח זו תלווה פרטנר את הפקת אלבום הבכורה של נינט טייב. בק הדגישה כי כל מכשירי הדור השלישי שיושקו מהיום בפרטנר יהיו בעלי ממשק לפלטפורמת המוסיקה של החברה, והתמחור של השירות יהיה תשלום יחיד וחד פעמי עבור הורדת שיר. לפרטנר כ-5,000 שירים במאגר התוכן, לכאורה נמוך בהשוואה למספר הכפול עליו הצהירה סלקום, אך בפועל ההבדל זניח בבחינת מרבית משתמשי השירות.

תעשיית המוסיקה הסלולרית בעולם, הצומחת בקצבים של 30% בשנה ונאמדת כיום בכ-5.7 מיליארד דולר, כבר מסמלת את סוף תקופת ה-iPod כנגן המוסיקה האישי. כיום רק 8% ממכשירי הסלולר בעולם הם בעלי יכולת ממשק למוסיקה - אך בתוך שנתיים צפויים מרבית מכשירי הסלולר בעולם לתמוך בשירותי המוסיקה המתקדמים. מספרי שוק המוסיקה הסלולרית בישראל נחשפו לאחרונה על ידי סלקום והציגו שוק של כ-55 מיליון שקל ב-2005, שצפוי להגיע לכ-82 מיליון שקל כבר השנה ולכ-134 מיליון שקל בתוך 3 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully