וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטרת ההנפקה בבורסה - מימון רכישות עתידיות

רויטרס

19.2.2006 / 14:15

כך עולה מסקר שנערך בקרב סמנכ"לי כספים אמריקאים ע"י אוניב' בירמינגהם. מתוך 87 הנפקות מוצלחות רק 18 רכשו, מול 46 שנרכשו

הסיבה העיקרית לצאת להנפקה - מימון רכישות עתידיות. כך עולה מסקר שנערך בין 336 סמנכ"לי כספים אמריקאים. מהסקר עולה, כי 59.4% מהמשתתפים בסקר חשבו שיציאת החברה לבורסה תיצור הון אשר יכול לשמש למימון רכישות עתידיות של חברות.

הסקר נערך על ידי ג'יימס בראו וסטנלי פוסט, שני פרופסורים מאוניברסיטת בירמינגהם מיוטה, ארה"ב. הסקר, אשר פורסם בתחילת החודש ב"ג'ורנל אוף פייננס", נערך בין השנים 2002-2000 בקרב סמנכ"לי כספים (CFO) של חברות נסחרות, חברות פרטיות וחברות שהיו בתהליכי הנפקה ראשוניים (IPO).

רק 42.5% מקרב הנשאלים השיבו, כי הסיבה העיקרית להנפיק היא מזעור עלות ההון. סיבות אחרות ליציאה להנפקה - הצורך לקבוע שווי שוק לחברה והגדלת המוניטין של החברה. גריפת מזומנים מהנפקה על ידי מנהלים או משקיעים, הן שתי סיבות נוספות להנפקה שלא צויינו כסיבה עיקרית. ג'יי ריטר, פרופסור למימון באוניברסיטה של פלורידה, אמר לסוכנות רויטרס: "אני חושב שהסיבות הללו הן מרכזיות, אך הסמנכ"לים אינם מוכנים להודות בכך".

החוקרים גם בדקו בסקר האם 87 חברות, שביצעו הנפקות מוצלחות, רכשו חברות או היו נתונות לרכישה. המחקר מראה כי 46 חברות נרכשו, 18 חברות רכשו ו-23 חברות לא היו מעורבות ברכישות בזמן המחקר.

המחקר עשוי לשפוך אור על חברות שנקראות "בלנק צ'ק" - שאין להן מוצרים, אין להן מערך תפעול או הכנסות וכל מטרתם לגייס כסף כדי לאפשר עסקים עתידיים. חברת "בלנק צ'ק" כזו היא גלובל לוגיסטיקל אקוויזישן (סימול GLA) שהתחילה להיסחר בשבוע שעבר. החברה מסרה, כי היא מעוניינת לרכוש חברות בעלות מערך תפעולי בתחום התחבורה ובמגזר הלוגיסטי. החברות הללו זוכות לביקורת מצד מומחים ומשקיעים. חברת "בלנק צ'ק" נוספת שמתכוונת להנפיק בשבועות הקרובים היא אקוויקור טכנולוגי אשר מגדירה את עצמה כחברת רכישות בתחום הטכנולוגיה, מולטימדיה ומגזר התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully