וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר איבד 0.13% ושערו 4.687 שקלים

טל לוי

20.2.2006 / 17:19

מחזורי המסחר נמוכים יותר בשל חופשת יום הנשיא בארה"ב. כלכלנים צופים כי הריבית תועלה היום ב-0.25% לרמה של 5%

רצף העליות שאיפיין את הדולר בשבועות האחרונים נחלש מעט, כאשר המטבע האמריקאי שוב חזר להיסחר מתחת לרמת ה-4.70 שקלים. היום איבד המטבע האמריקאי 0.13% ושערו נקבע על 4.687 שקלים. היורו הוסיף 0.29% ושערו נקבע על 5.596 שקלים.

שני אירועים מרכזיים צפויים להשפיע היום על הדולר: ההכרזה על גובה הריבית במשק וחופשת "יום הנשיא" בארה"ב, שצפויה לגרור נפח מסחר נמוך יותר.

כלכלנים צופים, כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, צפוי להעלות את הריבית ב-0.25% לרמה של 5%. ההערכה היא כי בסוף חודש מארס יודיע יו"ר הבנק המרכזי בארה"ב כי הוא מעלה את הריבית מ-4.5% ל-4.75%. כלכלנים סבורים, כי פישר צפוי לעקוב אחר העלאה זו, וייתכן כי יעלה את הריבית שוב בסוף חודש מארס.

"בסוף השבוע התנהל מסחר דליל, שכן סוחרים רבים יצאו לחופשת סוף שבוע ארוך", כותבים בבית ההשקעות פריקו, "ואילו הדולר נחלש במהלך סוף השבוע האחרון אל מול המטבעות המובילים, בין היתר, על רקע פרסום נתוני מדד אמון הצרכנים, אשר היה נמוך מהצפוי והורה על ירידה לעבר רמת 87.4 בתחילת חודש פברואר, בעוד שכלכלנים ציפו לרמה של 91.5".

לעומת זאת, מדד המחירים ליצרן היה גבוה מהצפוי לחודש ינואר ותמך בחוסנו של הדולר. אירוע נוסף שתמך במטבע האמריקאי הוא נאומו של יו"ר הפדרל ריזרב האמריקאי החדש, בן ברננקי, שאמר כי הבנק המרכזי צפוי להמשיך ולדבוק במדיניות המוניטרית המצמצמת בה הוא נוקט.

בחטיבת ההשקעות של בנק לאומי מעריכים, כי בטווח הבינוני, צפוי הדולר להמשיך להיחלש, בעיקר על רקע הגירעונות התופחים במאזן התשלומים ובתקציב הפדרלי בארה"ב, אליהם ניתן להוסיף גם את האפשרות לבלימה של תהליך ההתאוששות המסתמן בכלכלת ארה"ב, בעיקר על רקע החולשה בשוק התעסוקה והסכנה הנשקפת לכלכלה הריאלית מעליית התשואות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully