וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון מעלה את תעריפיה בפעם השניה השנה

ערן גבאי

20.2.2006 / 10:27

ייקור התעריפים נובע מהפחתת דמי הקישוריות. אורנג' וסלקום ביצעו מהלך דומה. הרשות להגבלים עיסקיים תבחן את התופעה

פלאפון חוזרת ומעלה את תעריפיה, זו הפעם השנייה ב-2006, לאחר הודעה על העלאת התעריפים שנמסרה ב-2 בינואר השנה. פלאפון, שהעלתה את תעריפיה לכ-20% מהלקוחות בשיעור ממוצע של 4% בינואר, מעלה כעת את התעריפים ל-40% נוספים ממנוייה בשיעור זהה. העלאת התעריפים תתבצע הן ללקוחות הפרטיים והן ללקוחות העסקיים.

החברה פירסמה הבוקר הודעות בעיתונות היומית בעניין העלאת התעריפים ללקוחות פלאפון וללקוחות ESC. העדכון ייכנס לתוקף ב-22 בפברואר. פלאפון פועלת להעלאת התעריפים במשורה כדי להתאים את שינויי התעריפים למחזורי מסלולי המבצעים של הלקוחות.

מפלאפון נמסר הבוקר בתגובה כי "מדובר בהשלמת עדכון תעריפים שעליו הודיעה החברה בתחילת ינואר. העדכון בשיעור ובהרכב זהה לזה בוצע בינואר יבוצע לקבוצת לקוחות נוספים, אשר להם לא עודכנו התעריפים בזמנו".

פרטנר העלתה את תעריפיה בסוף ינואר בשיעור ממוצע של 4%. סלקום העלתה אף היא את תעריפיה בינואר בשיעור דומה. העלאות המחירים באות בעקבות הפחתת דמי הקישוריות הקרובה בענף, במארס הקרוב, בשיעור של 9%.

המהלך של פלאפון הוא המשכו של גל העלאות המחירים האחרון בשוק הסלולר, שהסתכם בכ-6%-4% בממוצע. ב-2005 לבדה עלו מחירי הסלולר בכל אחת מהחברות הגדולות כ-5-3 פעמים והן היו ברובן בשוק הפרטי ולא העסקי. בתחילת 2005 נדרשו חברות הסלולר להפחית את דמי הקישוריות (תשלום זמן אוויר של שיחה נכנסת בסלולר) בכ-29%, ושלוש החברות העלו את מחיריהן בשיעור של עד 25%.

מערכת וואלה! עסקים מוסיפה:

ח"כ אהוד רצאבי, (שינוי) אמר בתגובה לפירסום כי חברות הסלולר עושקות את הציבור. רצאבי דרש מהממונה על ההגבלים העסקיים לבדוק חשש למונופוליזציה בענף. לדבריו, "ישנו חשש לכאורה לתיאום מחירים ועבירה על חוק ההגבלים העסקיים תוך ניצול תלות הציבור בשירותי החברות".

רצאבי הוסיף כי "יש כאן ניסיון לעקוף את הוזלת תעריפי הקישוריות שנקבע על ידי משרד התקשורת באמצעות העלאה זוחלת של תעריפי השיחות וכל זאת שלא בתיאום. על שר התקשורת ועל הממונה על ההגבלים העסקיים להתערב בהקדם ולמנוע פגיעה באזרחים, שכמעט כל אחד מהם מחזיק היום מכשיר טלפון נייד ומשלם עליו ביוקר רב".

לאחרונה דווח כי הרשות להגבלים עסקיים, בראשות רונית קן, מתכוונת לבחון את תופעת העלאות המחירים המקבילות בשוק הסלולר, כשהדגש יושם בעיקר על בחינת התחרות בשוק משקי הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully