וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים צופה לטבע עלייה של 10% בהכנסות 2005

טל לוי

20.2.2006 / 14:44

העלייה בהכנסות מיוחסת בעיקר לתרופת האלגרה, לתרופת הקופקסון ולתרופות חדשות נוספות שהשיקה החברה

"הכנסותיה של טבע ברבעון הרביעי צפויות לצמוח ב-9% לעומת הרבעון הקודם ולעמוד על 1.44 מיליארד דולר. בסיכום שנתי, צפויות ההכנסות לצמוח ב-10% לעומת 2004 ולהסתכם ב-5.3 מיליארד דולר", כך כותבת יסכה ארז מכלל פיננסים. "הרווח הנקי ברבעון הרביעי יסתכם ב-296 מיליון דולר וב-1.06 מיליארד דולר בכל 2005".

ארז מציינת כי ברבעון האחרון השיקה טבע 5 מוצרים חדשים מתוכם שניים חשובים במיוחד: האנטיביוטיקה Zithromax, שמכירותיה במונחי תרופת המקור עומדים על 1.6 מיליארד דולר, ואשר צפויה לתרום לטבע תוספת מכירות של 55-50 מיליון דולר. תרופה נוספת היא תרופת ה-Oxycontin (משכך כאבים) בעלת מכירות של 1.2 מיליארד דולר (במונחי מקור), שצפויה לתרום כ-10 מיליון דולר לשורת ההכנסות.

מעבר להשקות אלו, תגיע התרומה המשמעותית להכנסות מתרופת האלגרה (לטיפול באלרגיה), שהושקה ברבעון השלישי ותתרום 150-140 מיליון דולר לשורת ההכנסות ברבעון הרביעי, אולם רק רווח של 8 סנט למניה וזאת בשל השותפות עם חברת Barr.

שורת ההכנסות צפויה לצמוח גם בשל מכירות הקופקסון לטרשת נפוצה. באשר לתרופת האג'ילקט (פרי פיתוח מקורי של טבע) המיועדת לטיפול במחלת הפרקינסון: התרומה ממכירות באירופה עדיין נמוכה ושינוי משמעותי יחול רק כאשר תקבל טבע אישור לשיווק התרופה בארה"ב.

עוד כותבת ארז כי "למרות השיפור בתוצאות הרבעון הרביעי, הן אינן האירוע המשמעותי בתאריך זה. כולם למעשה ממתינים להנחיות שטבע תספק לגבי תוצאות 2006 של החברה הממוזגת". בכלל פיננסים מעריכים כי הכנסותיה של טבע לאחר המיזוג עם אייווקס יסתכמו ב-8.9 מיליארד דולר עם רווח של 1.95 דולר למניה. בבית ההשקעות אף מותירים למניה מחיר יעד של 50 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully