וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדקום השלימה את הרישום הכפול ונסחרת גם באחד העם

עומרי כהן

20.2.2006 / 15:20

רדקום ערכה כנס משקיעים בבורסה לרגל פתיחת המסחר במניה; המנכ"ל תוסיה-כהן: היעד שלנו הוא רווחיות של 20% מההכנסות

"לא ביצענו את הרישום הכפול בבורסה בתל אביב כדי לגייס כסף. זה לא היה התמריץ למהלך וזה לא חלק מהעניין כרגע". כך אמר היום דוד זיגדון, סמנכ"ל הכספים של רדקום, לאחר שהחברה השלימה את הרישום הכפול בתל אביב ומניותיה החלו להיסחר גם באחד העם, במקביל למסחר בבורסת נאסד"ק בניו יורק. עם זאת, הדגיש זיגדון, כי אסטרטגיית הצמיחה של רדקום בנויה גם על רכישות ומיזוגים, וכי לצורך ביצוע מהלכים כאלו היא עשויה לפנות בעתיד למשקיעים לצורך גיוסים נוספים.

שתי חברות אחרות שהשלימו באחרונה רישום כפול בת"א, מיהרו במקביל לנצל את הגיאות בשוק ההון המקומי לצורך גיוס של עשרות מיליוני שקלים. סיליקום, אחותה של רדקום בקבוצת רד, השלימה בינואר גיוס של 6 מיליון דולר בהנפקת מנויות ואופציות - חודש אחד בלבד לאחר שרשמה את מניותיה למסחר. חברת ההלבשה תפרון גייסה בחודש שעבר 15 מיליון דולר, לאחר שהצטרפה לבורסה באחד העם לפני חמישה חודשים.

בכנס משקיעים שערכה היום רדקום בבניין הבורסה בתל אביב לרגל פתיחת המסחר במניה, הסביר זיגדון כי בחברה חשבו על רעיון הרישום הכפול כבר לפני יותר משנה, אולם העדיפו להמתין עד לגידול משמעותי במחזורי המסחר שמרכזת המניה בנאסד"ק, בטרם יבצעו את המהלך. זאת, במטרה שלא לפגוע במחזורים שם ולהותירה ללא סחירות בשני השווקים גם יחד.

רדקום נמנית על קבוצת רד של האחים זהר ויהודה זיסאפל (32%), ומתמחה בפיתוח פתרונות לבדיקת רשתות תקשורת. פתרונות אלו מותקנים בצמתי תקשורת מרכזיים, ומאפשרים לבדוק באופן שוטף את ביצועי הרשת. את 2005 סיימה החברה עם צמיחה של 39% בהכנסות ל-22.3 מיליון דולר ועם רווח נקי של 1.5 מיליון דולר, לאחר חמש שנים של הפסדים. נשיא ומנכ"ל החברה, ארנון תוסיה-כהן, העריך כי רדקום יכולה לשמר לאורך זמן צמיחה גבוהה יותר, מזאת שרושם השוק. לדבריו, היעד של החברה הוא רווח נקי של 20% מסך ההכנסות, אותו ניתן להשיג בהיקף מכירות של 35-30 מיליון דולר בשנה.

במצגת למשקיעים הסביר תוסיה-כהן, כי את מנוע הצמיחה העיקרי מספק לרדקום בשנתיים האחרונות שוק הסלולר והמעבר של המפעילות לרשתות מדור שלישי (3G). לדברי תוסיה-כהן, בעבר היו מנויי הסלולר נוהגים להתלונן בפני המפעילות על חוסר קליטה במכשירים, ומידע זה שימש לאיתור תקלות ברשת. המעבר לרשתות הדור השלישי ומגוון השירותים הנוספים שמציעות המפעילות שינה את התמונה. מנויי ה-3G ממעטים כיום להתלונן על תקלות בשירותים השונים, ונוטים לנטוש את השימוש בהם במקרים של תקלות חוזרות ונשנות. עקב כך, מתקשות המפעילות לאתר את התקלות בזמן אמת וסובלות מאובדן הכנסות.

כאן נכנסות המערכות של רדקום לתמונה. הן בוחנות את ביצועי הרשת באופן שוטף ומתריעות על התקלות השונות. כך למשל יכול מוצר הסלולר פרפורמר לבחון כמה זמן לוקח לחבר שיחת וידיאו בין שני מנויים, או לחילופין כמה זמן לקח להודעת SMS להגיע ממנוי אחד למשנהו. אם מתארכת הפעולה אל מעבר לרצוי מבחינתה של החברה, יצביע המוצר באופן מיידי על נקודת הכשל ברשת, ויאפשר את הטיפול בה.

"זיהינו את ההזדמנות במעבר מהדור השני לשלישי. כל חברה שעוברת לרשת החדשה, אנו נכנסים ומחליפים לה את המערכות של המתחרות. כל לקוח כזה ימשיך ליצור לנו ביזנס לאורך זמן", ציין תוסיה-כהן. לדבריו צפוי שוק הסלולר לצמוח כך עד 2010, אולם במקביל הוא צופה כי את מנוע הצמיחה הבא של החברה יספק בעתיד המעבר של חברות הטלפון הקווי לרשתות תקשורת מתקדמות יותר.

על לקוחותיה של רדקום נמנות ענקיות טלקום וסלולר כדוגמת BT ווודאפון הבריטיות, ורייזון ובלסאות' האמריקניות, טלסטרה האוסטרלית, טי-מובייל הגרמנית וכן צ'יינה מובייל וצ'יינה יוניקום הסיניות. לדברי תוסיה-כהן, מחזיקה כיום רדקום בכ-15% משוק הבדיקות, בעוד לשתי מתחרותיה הגדולות, אג'ילנט וטקטרוניקס, נתח של 30%-40%. לכל אחת מהן גם סל רחב הרבה יותר של מוצרים בתחום ציוד התקשורת, גב כלכלי חזק ומכירות של כמיליארד דולר. אולם על-פי תוסיה-כהן, גורמים אלה לא מונעים מרדקום לקחת נתח שוק מהמתחרות החזקות.

את עניין הגב החזק היא פותרת באמצעות הצגתה כחלק מקבוצת רד, אשר מחזיקה באמצעים נזילים גדולים בהרבה מאלו שממלאים כיום את קופת המזומנים של רדקום (10.5 מיליון דולר). סל פתרונות רחב יותר היא מציעה באמצעות שיתופי פעולה עם חברות ישראליות נוספות כדוגמת טי.טי.איי, אשר מוכרת לחברות הטלפון והסלולר מערכות תמיכה תפעוליות (OSS).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully