וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנות הספרים המקוונת מיתוס מצויה בשלבי סגירה

אורנה ליבנה

20.2.2006 / 16:04

הערכות: האתר נסגר כיוון שלא עמד בתחרות השוררת בשוק הספרים, אך לא ייוותר עם חובות. מנהל האתר: "החברה אינה נסגרת כרגע"

אתר הסחר האלקטרוני בספרים מיתוס מצוי בשלבי סגירה. באתר עלתה הודעה כי "מסיבות טכניות לא ניתן לבצע הזמנות באתר. הזמנות שבוצעו יסופקו במלואן".

מקורות בענף הספרים מעריכים כי האתר נסגר מכיוון שלא עמד בתחרות השוררת בשוק הספרים, אך עם זאת הוא לא ייוותר עם חובות. "זוהי חברה פרטית ואנו איננו מחויבים למסור מידע", אומר אורן מג'ר, מנהל אתר מיתוס. "האתר והחברה אינם נסגרים כרגע".

"המסחר בספרים באינטרנט תופס נתח קטן יחסית של כ-2% מהשוק, ופועלים בו מתחרים מהארץ ובחו"ל", אומר תמיר בן-שחר ממשרד הייעוץ הכלכלי שיווקי תמיר בן שחר, המייעץ בין השאר גם לסטימצקי. "האתר לא יכול היה לייצר לעצמו ערך. מי שצריך ספרות מקצועית מחו"ל פונה לאמזון, ובארץ יש אתרים נוספים הפועלים בפלח השוק הקטן בלאו הכי, לכן אין להם זכות קיום".

החנות המקוונת מיתוס הציעה למכירה, בין השאר, גם מוסיקה, מולטימדיה, קלטות וידיאו, DVD, כתבי עת ועודפי ספרים, והיתה פעילה משנת 1999. להשקתה גויסו 3 מיליון דולר בשני סבבים במהלך 1999-2000.

אשר קניפל, יו"ר מועצת המנהלים של החברה, עידכן בפברואר 2004, עת השיקה החנות את האתר באנגלית www.mitos.us שיועד לרוכשי ספרות עברית בתפוצות, כי באתר גולשים 2.5 מיליון מבקרים בחודש. קניפל הוסיף אז כי האתר מתכוון להרחיב פעילותו ולהשיק אתר-אח ברוסית.

על מועצת המנהלים הראשונה של החברה נמנים ד"ר אדם רויטר (מנכ"ל חיסונים פיננסיים), אשר קניפל (יו"ר מועצת המנהלים של מיתוס ויועץ פיננסי), שוקי בונס (מנכ"ל YELLOW לשעבר), רנן מיטלפונקט (אנליסט ושותף בחיסונים פיננסיים), חיים דאהן (משקיע ומנכ"ל חברות היי טק בארה"ב), רחל דותן (מנהלת דותן ספרים) ושרית קניפל (המנכ"ל הראשון של מיתוס).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully