וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: הפעילות הכלכלית המשק ממשיכה להתרחב

טל לוי

21.2.2006 / 12:36

המדד המשולב לחודש ינואר עלה 0.5%. עליית המדד החודש הושפעה מהעלייה הנאה ברכיבי הפדיון של המסחר והשירותים

"המדד המשולב למצב המשק עלה 0.5% בחודש ינואר והדבר משקף את המשך ההתרחבות של הפעילות הכלכלית בישראל", כך מסרה מחלקת המחקר בבנק ישראל, "עליית המדד החודש הושפעה מהעלייה הנאה ברכיבי הפדיון של המסחר והשירותים, יבוא ויצוא הסחורות ומעדכונים כלפי מעלה במרבית רכיבי המדד של מהחודש הקודם".

החל מחודש זה עודכן משקל רכיבי המדד, ולרכיב היצוא של המדד נוסף גם יצוא השירותים (תיירות, ושירותים אחרים: תוכנה מחקר ופיתוח, ייעוץ ותיווך נדל"ן). השינוי בחישוב המדד משקף את השינוי המבני במשק הישראלי בו עולה משקל ענפי השירותים בתוצר בכלל, ובענפי הייצוא בפרט. זאת בדומה למשקים מפותחים אחרים. משקל רכיבי המדד החדשים, מבוסס על מדגם החל משנת 1995, בו החל להסתמן השינוי המבני במשק.

מדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה בדצמבר בשיעור של 0.7%, לאחר ירידה של 0.2% בנובמבר. מדד הייצור התעשייתי ירד בדצמבר בשיעור של 0.7%, לאחר עלייה של 5.5% בנובמבר. במדד יצוא הסחורות נרשמה עלייה של 0.8% בינואר לאחר ירידה של 1.5% בדצמבר. מדד יצוא השירותים ירד בינואר בשיעור של 7.8%, בהמשך לירידה של 4.6% בדצמבר. מדד היבוא עלה בינואר בשיעור של 4.9%, בהמשך לעלייה של 2.8% בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully