וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף סיים בירידה קלה של 0.1%

אסף רותם

22.2.2006 / 17:27

אי.די.בי טיפסה בכ-2% על רקע התמודדות במכרז ענק באירופה. המיזוג המשפטי בין שלוש חברות הכבלים סוכם אמש - מתב טיפסה ב-2.6%


יום נוסף של מסחר הפכפך נחתם באחד העם וכחמישה שבועות לפני הבחירות, צפויה המגמה להימשך בתקופה הקרובה.

היום נסחרו המדדים בירידות של עד 0.6%, אולם בשעתיים האחרונות שלפני הנעילה נחלשו הירידות והמדדים אף עלו בעד 0.1%. בסיכומו של יום, מדד המעו"ף ירד ב-0.1% ל-791 נקודות, ומדד ת"א 100 ירד ב-0.2% ל-810 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.08 מיליארד שקל.

על המדדים השפיעו הירידות בוול סטריט אמש ובטוקיו בבוקר. בשורה מעורבת התפרסמה אמש, לפיה ייתכן כי הריבית בארה"ב קרובה לרמה הרצויה. עם זאת, נראה כי יהיו עוד העלאות, כיוון ששיעור האינפלציה "גבוה במידת מה" מהרמה הרצויה. כך עולה מפרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שנערכה בסוף ינואר ואשר פורסם אמש.

השוק הסולידי הגיב לכך בירידות. מחירי איגרות החוב הצמודות מסוג גליל לטווח ארוך ירדו בכ-0.1%. לעומתם, מחירי האיגרות השקליות מסוג שחר איבדו כ-0.2%. בנוסף, המלצות בשוק על עליית האטרקטיוויות באג"ח לטווחים קצרים יותר, גורמות למשקיעים רבים לנסות ולקצר את זמני המחיה של האיגרות שברשותם, או במילים אחרות, למכור אג"ח ארוכות טווח. עודף ההיצע הוא שדוחף את המחיר כלפי מטה. התשואה כעת - 3.94% - תמשיך לעלות ככל שהמחירים ירדו וצפויה לעלות עד 4% לפני שהמוסדיים ייכנסו מחדש להשקעה באפיק זה. בענף התקשורת, נראה כי הסאגה בת ארבע השנים של מיזוג חברות הכבלים, מגיעה אל סיומה, לאחר שהמיזוג המשפטי בין שלוש חברות הכבלים סוכם אמש. מתב, מתוקף היותה חברה בורסאית, אישרה את הפרסומים בהודעה לבורסה, ועלתה בתגובה ב-4%. הבנקים - לאומי, הבינלאומי, דיסקונט והפועלים - יגיעו לאחזקה של 30%, בעוד יתר בעלי המניות יחזיקו יחדיו בכ-47% מחברת הכבלים הממוזגת, כשפישמן יחזיק ב-16.3%, מוזס יחזיק ב-16%, והציבור יחזיק ב-23.1%. תשובה יחזיק ב-14.6% באמצעות קבוצת דלק, שעלתה בתגובה ב-1.3%. בנוסף, פרטנר, מי שהיתה מועמדת לרכישת מתב בעבר, זינקה היום בכ-3.5% על רקע העלאת המלצה מצד HSBC אמש. מניית בזק, בעלת השליטה ב-yes, ומפעילת הטלפוניה הנייחת, אשר מולה מתחרות חברות הכבלים, ירדה ב-0.2%.

סיפור מעניין סיפקו היום אי.די.בי פיתוח ונכסים ובניין, שהודיעו כי ישתתפו במכרז לרכישת חברת אחזקות אירופית בהיקף של 2.5 מיליארד דולר. פיתוח השילה 0.1%, אחזקות עלתה ב-2% ונכסים ובניין הוסיפה 2.4%.

שמם של הבנקים הגדולים הופיע הבוקר גם בהקשר לשוויים: האנליסט רוני לנדסמן הכין מסמך עבור קרן גידור זרה, ובו ציין כי מניית לאומי צריכה להיסחר בשווי גבוה יותר מזה של הפועלים. עוד פורסם, כי גופים זרים, ובהם אותה קרן גידור עלומת שם, נכנסו לפוזיציה של מכירה בחסר של הפועלים וקניית מניות לאומי. שלאומי ירדה ב-0.1%, בעוד הפועלים השילה 1.4% והשלימה נפילה של כ-6% מתחילת החודש.

במגזר הכימיה, כי"ל איבדה 1.8% והשלימה נפילה של יותר מ-11% בחודש האחרון. מכתשים אגן ירדה ב-0.4%.

פריגו טיפסה 2.3%, לאחר שהודיעה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 60 מיליון דולר. בנוסף, הודיעה החברה כי קיבלה אישור מותנה מרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA, בשיתוף פעולה עם חברת התרופות אינוואגן, לשווק גירסה גנרית של הזולופט של פייזר לטיפול בדיכאון. התרופה היא בעלת היקף מכירות שנתי של 3 מיליארד דולר במונחי המקור. לטבע יש בלעדיות של 180 יום בשיווק הגרסה שלה לתרופה החל מיוני.

חוזה חדש באירלנד לאלווריון. ספקית פתרונות פס רחב אלחוטיים לרשתות תקשורת, המתמחה ברשתות תקשורת אלחוטיות, הודיעה היום על הרחבת רשת מצד לקוח קיים של החברה - Irish Broadband - אשר ביצע הזמנה בהיקף של יותר מ-4 מיליון דולר, שתסופק במהלך הרבעון השני של 2006. למרות זאת, המניה ירדה בשיעור זעום.

מטריקס פירסמה דו"חות שנתיים טובים וחצתה את רף מיליארד השקל בהכנסות. הרווח השנתי זינק ב-47% ל-42 מיליון שקל. כמו כן, החברה הודיעה כי תחלק דיווידנד של 13 מיליון שקל ומנייתה הוסיפה 2%.

ישראקולור טיפסה ב-6.6% וריכזה מחזור של כ-16 מיליון שקל, גדול בהרבה מהממוצע במניה. זאת, לאחר שבית ההשקעות רמקו חיסל את אחזקותיו במניה, שהיוו כ-7% מסך ההון. רמקו החזיק בישראקולור משנת 1998 והרוויח על המניה תשואה של 750% בפרק הזמן האמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully